3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    zulu

airportbasestation naar basestation

Hi,
    Ik heb het volgende netwerkje;
    ADSL MXstream -> Alcatel (getweaked) modem -> ethernet 4Hub -> airport basestation Graphite -> 2 x iBook met airportcard.

Nu wil ik in mijn schuur (in bereik basesation) een oude iMac 233 zonder airportcard op het netwerk aansluiten met een tweede Graphite basestation en een ethernetkabel.

Ik heb geprobeerd met een iBook om het internet op te komen via de tweede basestation maar dit lukte me niet. Wat zijn de instellingen van de tweede, de eerste gaat via DHCP en geeft verschillende IP adressen op mijn iBook, moet ik de tweede dan een vast IP adres geven?

Bijdrager
    Apollo

Waarom zou je een tweede BS willen als de schuur in het bereik van het eerste BS ligt? Of wil je het BS gebruiken als verkapte AirPortkaart?
    Dat laatste kan volgens mij niet. Ik geloof ook niet dat het mogelijk is om een relay te maken met graphite basestaions, dat kan alleen met Extreme basestations … geloof ik

Nu ben ik geen expert op dit gebied, maar als mijn geheugen van her en der lezen over AirPort me niet in de steek laat, zul je voor je imac een derde kaartje moeten kopen en een adapter.:?

Bijdrager
    Tomaat

theoretisch gezien is het mogelijk om met meerdere AP’s een grote cell te maken. Nu moet desbetreffend AP dit natuurlijk wel ondersteunen..

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.