11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Walkingfingers

Airport ziet netwerk niet meer, zender/ontvanger stuk?

Naar alle waarschijnlijkheid is m’n Airport stuk. Het routerdeel werkt maar Airport ziet netwerk niet.
    Gisteren had ik dan wel en dan geen contact via airport, nu is het echter helemaal over.
    Zowel m’n iMac SE als m’n iBook geven Airportstatus 0 weer, ik ga er van uit dat beide kaartjes goed zijn. Via de ethernetkabel werken beide machines prima.
    Heb de software nieuw geladen, P-ram gewist, netwerkinstellingen nagekeken etc.
    Kan alleen via ethernet Aiport configureren.

Wie o wie heeft nog tips om te controleren of inderdaad de Airport kaduuk is??

Bijdrager
    iMac-Boy

Extreme of express ?

Bijdrager
    macpro
    ”iMac-Boy”

Extreme of express ?

Staat in z’n onderschrift: Snow.

Maar wel zinvol om dat soort informatie expliciet in het topic te melden.
    Scheelt dit soort vragen en als je ooit eens je onderschrift aanpast is dit topic niet meer te volgen.

Kijk eens op deze site: http://www.vonwentzel.net/ABS/
    Daar staat veel informatie over de Airport Base Stations.
    Misschien vind je iets wat op jouw situatie van toepassing is.

Bijdrager
    Walkingfingers

Snap er niets van. Nu ineens weer wel verbinding. (Weliswaar maar 2 streepjes waar ik normaal 100% had). Het lijkt erop dat ik wordt ‘weggedrukt’.
    Ook krijg ik soms een “achtergrondgeluid” wat je hoort als er een GSM gaat, het vreemde is dat geen van de GSM’s in huis gebeld worden of een bericht binnen krijgen!

Bijdrager
    macpro

Dan zou het best wel eens kunnen dat er iemand in de buurt iets heeft dat stoort op jouw netwerk.
    In dat geval kun je het beste op het basestation eens experimenteren met een ander kanaal.
    Je hebt er rond de 13 om uit te kiezen.

Bijdrager
    Walkingfingers

Het enige resultaat wat ik met AirStumbler krijg is:
    Current AP: lyncsys
    Mac Address: 00.12.17.60.60.13

Maar ook deze ‘verbinding’ is er dan wel en dan niet. Bij buren nagevraagd maar daar zijn geen speciale apparaten bijgekomen/veranderd.

Kan een aangepaste GSM-mast tot problemen leiden?

De ellende is dat ik af en toe een korte verbinding krijg, dus m’n airport is m.i. niet kapot.

Bijdrager
    iMac-Boy

Heb ik in begin ook gehad basisstation verzet en hij deed het weer. Je kunt ook eens zoals MacPro voorstelde kanaal wisselen.

Bijdrager
    Walkingfingers
    ”iMac-Boy”

Heb ik in begin ook gehad basisstation verzet en hij deed het weer. Je kunt ook eens zoals MacPro voorstelde kanaal wisselen.

Kanaalwisseling + verplaatsen basis reeds geprobeerd. Helaas pindakaas. Maar ik blijf nog proberen.

Bijdrager
    iMac-Boy

Als je met je iBook naast het basisstation zit/staat/ligt, is het signaal dan wel sterk genoeg?

Bijdrager
    Walkingfingers

Nee, helaas. Ik zal ‘m eens boven neerzetten en kijken wat er gebeurt.

Bijdrager
    reposte

Kun je er niet een WiFi-accespoint op aansluiten?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.