11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    MacThijn

airport werkt zwaar vertragend

Ik heb hier een netwerk van 5 airports maar sinds kort loopt het allemaal niet meer zo soepel. Het werkt vaak erg vertragend tot helemaal niet…. na het herstarten vna het primaire station loopt die weer even. Als ik geluk hebt… aan het internet kan het niet liggen want als ik rechtstreeks op de router zit werkt het wel goed.
    Ik sta voor een raadsel, laatste update’s enzo
    wat kan ik doen

Bijdrager
    iBas

Ik heb dit ook sinds vanmorgen, heb mijn airport al opnieuw opgestart
    Enige wat ik gisteren gedaan heb, is de iPod update 1.2.1 geinstalleerd.
    Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

Welke provider heb je? ik zonnet (Tele2)

Bijdrager
    Mendoza

waarom in vredesnaam 5 airports? daar kun [overdrijf modus] je op schiphol een draadloos netwerk mee aanleggen[einde overdrijf modus]

Bijdrager
    Nihilist
    ”Mendoza”

waarom in vredesnaam 5 airports? daar kun [overdrijf modus] je op schiphol een draadloos netwerk mee aanleggen[einde overdrijf modus]

Past bij zijn 5 iPodjes 8)

Hier maar 1, maar nergens last van.

Bijdrager
    iJoost

Op welke kanalen zitten je Airports en op welke kanalen zitten de andere draadloze netwerken in de buurt?

(Ik zweer het je, soms is het hier net alsof de deur van het gesticht op een kier staat… De clowns zijn onder ons. Maar we geven geen krimp… Toch? Het zou per slot van rekening waar kunnen zijn.;-)

Bijdrager
    junoburger

Ik heb hetzelfde probleem met 2 Airport Express kastjes. Als het aan de kanalen ligt moet je die met Airport Hulpprogramma dan op automatisch zetten of juist een vast kanaal kiezen?

Bijdrager
    iJoost

De kanalen bij WiFi overlappen. Daarom moet je bij voorkeur minimaal vier kanalen afzitten van alle andere “zichtbare” draadloze netwerken in de buurt. Je kunt bijvoorbeeld de widget AirTrafficControl gebruiken om te zien waar ze allemaal zitten en daarna zelf je keuze maken.

In hoeverre automatisch dat goed doet kun je natuurlijk dan ook bekijken.

Bijdrager
    junoburger

Beter! Heb ;m net op kanaal 7 gezet en het gaat weer als een raket! Thanks!

Bijdrager
    Erik Joling
    ”iJoost”

Daarom moet je bij voorkeur minimaal vier kanalen afzitten van alle andere “zichtbare” draadloze netwerken in de buurt.

Dat lukt mij nooit met 16 andere netwerken om mij heen (acht op kanaal 1; een op kanaal 6; twee op kanaal 7; een op kanaal 9; een op kanaal 10; twee op kanaal 11; een op kanaal 13). Ik zit op kanaal 8.

Bijdrager
    iJoost

Dan heb je pech. Maar je kunt altijd proberen om voor jouw situatie het beste kanaal te kiezen.

Bijdrager
    MacThijn

ja die kanalen kiezen heb ik ook al vaak gedaan alleen als je het hoofdstation verrandert dan loopt het hele systeem in de soep. Ik werk hier met Orange live box. maar dat had er dus weinig mee te maken. Ik heb 1 Airport Extreme en 4 airport expresjes door het huis heen…
    Het is ook niet zo dat er andere netwerken in de buurt zijn ofzo dus die kunnen het ook niet hinderen, ook geen vervelende mensen die met mijn netwerk meeliften. dus het moet toch iets anders zijn,
    maar wat? ik sta voor een raadsel…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.