5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    matthiasboogaerts

airport werkt soms en soms niet

Als ik het draadloos internet wil starten in de menubalk en wachtwoord ingeef, verschijnt er een schermpje met “er heeft zich een fout voorgedaan tijden het verbinden met het Airport-netwerk ‘matthias’. Met daarbij probeer opnieuw en ok. Heeft er iemand idee om dit te laten stoppen?

Bijdrager
    Erik Joling

Laten stoppen is eenvoudig: Airport uitschakelen.
    Maar ik herken je probleem: het lukt niet altijd om verbinding te leggen. Ik ben ook benieuwd naar een oplossing, want het is behoorlijk irritant. Uit arren moede herstart ik soms maar weer eens mij Airport Express. Het gekke is dat het probleem ook ineens voorbij kan zijn, maar ook hardnekkig kan zijn. Het lijkt echter niet reproduceerbaar. Ik heb een kanaal gekozen dat zo ver mogelijk afligt van dat van de buren (en dat is geen sinecure met tussen de tien en twintig netwerken om me heen, maar de meeste gebruiken kanaal 1 of kanaal 11). Dan is ook de verbindingssnelheid wisselend, van zeer stroperig tot plezierig snel.
    Inloggen op andere Macs in het netwerk is net zo (on) betrouwbaar: meestal probleemloos en soms hast onmogelijk. En dat met voldoende signaalsterkte…

Bijdrager
    iTC

Gebruik ’s Interference Robustness?… Miscchien helpt dat?

Interessant: wij hoeven nooit te kiezen voor het netwerk; dit gaat vanzelf, wachtwoord zit verwerkt in de accounts, zo allemaal ingesteld. Nooit foutmeldingen.

Tip: als je Airport Express het internet opgaat via router/modem, leg een vaste kabel aan tussen router en Airport. Doe een Airport Assisitent voor de Airport en zeg dat je Airport een verlenging is op een bestaand netwerk incl. kabel verbinding naar de router. Dit heeft bij ons evt. foutmeldingen om zeep geholpen. Wij kunnen nu zowel via de router als via de Airport internetten… Handig ook: Airtunes blijft niet meer hangen!

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Ik heb het probleem dat mijn Airport om de zoveel tijd de verbinding op een laag pitje zet.

Ik heb een abonnement van Casema (Mega). Daar zou 12500kbs uit moeten komen. Om de zoveel tijd wordt dit 3000kbs tot het moment van resetten.

Het schijnt te maken te hebben met een dynamisch IP-adres?? Het zegt mij niets maar een airport kan daar niet mee omgaan blijkt.

Bijdrager
    Oppie

Probeer eerst eens zonder ww, en dan met verschillende soorten encripty: WEP (40-, 128 bits), WPA (ASCII, hexadecimaal).

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.