9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Doodle

AirPort werkt niet meer op Macbook

Hallo,

Ik heb een probleem. Enige tijd geleden was mijn os x behoorlijk naar de knoppen, nu loopt inmiddels alles weer lekker na herstellen van bevoegdheden en schijfcontrole…

Echter nu werkt mijn wireless netwerk niet meer. Bij het opstarten krijg ik melding dat /System/Library/Extensions/IO80211Family.kext/Contents/Plugins/AirPortAtheros.kext niet goed geinstalleerd is.

Hoe kan ik dit oplossen. Ik krijg trouwens hetzelfde bij het opstarten met: /System/Library/Extensions/AppleIntelCPUPowerManagement.kext

Iemand een idee? Omdat ik de boot cd met os x even niet bij de hand heb ik verder nog niets gedaan.

Bijdrager
    G-Force

Zijn die bestanden nog wel aanwezig op de aangegeven locaties?

Zo niet dat kan je ze lijkt mij met Pacifist uit de Combo update halen, terugzetten, kextcache wissen en rebooten.

Bijdrager
    Doodle

De bestanden zijn nog aanwezig. Krijg trouwens alleen nog de melding van AirPort. De andere is verdwenen na het verwijderen van wat software en een Volume herstel…

Pacifist, combo update ?? is beetje abracadabra voor mij. Wat is dat precies?

Bijdrager
    OsA2

Hallo,

Ik heb ook net de update gedaan naar 10.4.10 en krijg voortaan bij het opstarten ook ongeveer deze error. namelijk

De systeemextensie kan niet worden gebruikt

De systeemextensie ‘/System/Library/Extensions/AppleAirPort2.kext’ is niet juist geïnstalleerd en kan niet worden gebruikt. Installeer de extensie opnieuw of neem contact op met de fabrikant voor een update.

Wat is er mis??

Vriendelijke groeten,

Osa2

Bijdrager
    Doodle

Niemand verder een idee?

Bijdrager
    Obi

misschien een keer een airport (extreme( updater opnieuw installeren?
    bv via versiontracker of apple site de laatste update DL.
    Eerst uit de map /Library/Receipts het betreffende ‘receipt’ verwijderen zodat de installer een volledige installatie uitvoerd.

obi

Bijdrager
    OsA2

in /Library/Receipts staat geen receipt die hier iets mee te maken heeft.
    Ik heb dan maar eens gaan zien in /System/Library/Extensions. Hier staat de file AppleAirPort2.kext Als ik deze verwijder dan start het systeem op zonder foutmelding. Maar werkt ook de airport niet.

Iemand nog ideën?

groeten

Osa2

Bijdrager
    Matsso

Bij mij werkt alles prima na de update, ik heb nergens problemen mee……

Bijdrager
    OsA2

Ben ik dan de enige die na de laatste update 10.4.10 dit probleem heeft?

Heb nog steeds geen oplossing gevonden. Updates proberen downloaden vanaf versiontracker website via de kabel. Deze uitgevoerd maar toch nog steeds de melding.

Voor alle duidelijkheid.
    Wanneer ik mijn powerbook G4 opstart

krijg ik

De Systeemextensie kan niet worden gebruikt.

De systeemextensie ‘/System/Library/Extensions/AppleAirPort2.kext’ is niet juist geïnstalleerd en kan niet worden gebruikt. Installeer de extensie opnieuw of neem contact op me de fabrikant voor een update.

Is de melding die ik zie. In Systeemprofiel is de Airport niet meer zichtbaar. Heeft 2 jaar wel goed gewerkt.

Nog Ideën?

Groeten,

Osa2

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.