17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    Sfoleor

Airport werkt niet meer na opnieuw instaleren OSX

Ik heb net OSX (10.4) opnieuw geinstalleerd (schijf volledig gewist en een schone installatie gedaan) op mijn MacBook en nu wordt mijn airport kaart ineens niet meer herkend. Als ik op het airport icoontje rechtsboven in beeld klik staat er “Airport not configured”. Als ik mijn netwerk instellingen wil wijzigen is aiprort grijs en kan ik alleen ethernet e.d. selecteren.

Nog vreemder is dat ik wel op internet kon de eerste keer dat ik hem opstarten na de instalatie, hij gaf toen ook al de “airport not configured” boodschap en gaf aan verbonden te zijn met het internet via ethernet terwijl er nergens een ethernetkabel in zat! Ik heb toen alle updates gedownload en nadat ik hem opnieuw opstartte kon ik ineens geen verbinding meer maken met het internet…

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Bijdrager
    Blieper

Heb je je Airport ook al even een paar minuten uitgezet!!

Dat wil ook nog wel eens helpen voordat ie hem herkent!!

of Resetten!

Bijdrager
    jspr

Misschien omdat je (nieuwe installe) “keychain” nog niet de gegevens bevat van de Airport login?

Bijdrager
    Oppie

Bijdrager
    Sfoleor

bedankt voor jullie reacties, maar ik ben bang dat dit het probleem niet oplost:

@ blieper: ik neem aan dat je mn airport basestation bedoelt. Die werkt prima, andere computers kunnen wel op het netwerk, alleen mn MacBook niet. Ik wel al een reset geprobeerd, maar geen verschil. Het is (volgens mij) de Airport kaart in mijn MacBook die niet werkt, of iig niet herkend wordt.

@ jspr: ik kan ook helemaal geen instellingen veranderen omdat mijn airport kaart niet herkend wordt

(ik heb ondertussen nogmaals osx opnieuw geinstalleerd en hetzelfde gebeurde: direct na de instalatie kan ik via het draadloze netwerk verbinding met het internet maken ook al word er geen airport kaart herkend (!?!) en na de eerste herstart kan ik geen verbinding meer maken…)

iemand anders nog een suggestie?

Bijdrager
    Oppie

PRAM reset (zie boven jouw reactie… same time…)

Er lijkt een probleem te zijn met AirPort en 10.4 versie .8, maar jij draait nog 10.4.0 na zo’n update, neem ik aan. Anders ga niet verder dan 10.4.7!

Bijdrager
    Sfoleor

Ik zag je reactie inderdaad pas na mijn reactie.

Heb net PRAM reset geprobeerd, maar ook dit helpt niet!

Direct na de herinstallatie heb ik alles geupdate en draai nu dus 10.4.8 (maar dat had ik voor de herinstallatie ook en toen nooit een probleem gehad). Echter meteen na de herinstallatie, toen ik dus nog 10.4.0 draaide, herkende hij de airport kaart al niet meer…

Bijdrager
    Esquare

Bijdrager
    LEXY

Bijdrager
    Sfoleor

SMC reset geprobeerd,
    tip van LEXY geprobeerd,

maar helpt allebei niet…

misschien tijd om terug te gaan naar de mac store?

Bijdrager
    Esquare

Verschijn de Airport-kaart nog wel in Systeemprofiel (zie Hulpprogramma’s)?

Bijdrager
    Sfoleor

Ja, de Airport-kaart verschijnt nog wel in Systeemprofiel, hij geeft wat gegevens over de kaart (lijkt allemaal OK) en op de laatste regel staat dat de kaart uit staat. Maar ik kan hem op geen enkele manier weer aan krijgen.

Ik heb net voor de derde keer OS opnieuw geinstalleerd en toen kon ik weer wel even het internet op, tot de eerste herstart, maar ik heb hem nu zonder te updaten opnieuw opgestart en nu weer geen verbinding met internet, m.a.w. het is heen 10.4.8 probleem… Ik draai nu 10.4.0 en hetzelfde probleem!

Bijdrager
    Quad

Hi,

ik heb nu hetzelfde probleem met mijn MacBook.

Ik had OS x opnieuw geinstalleerd en nu herkent hij mijn airport kaart niet meer.

Heb jij al een oplossing gevonden?

Bijdrager
    Sfoleor

Nee helaas, bij mij is het nog steeds niet opgelost, maar ik ga er morgen mee terug naar de winkel…
    Ik zal morgen iig even hier posten wat ze er daar over te zeggen hebben.

Ik heb ondertussen ook nog een andere eigenaardigheid, nl dat mijn numlock lichtje af en toe brandt als ik mn mac opstart, af en toe blijft hij aan, af en toe knippert hij wat, maar num lock staat ondertussen wel gewoon uit! Ongeveer hetzelfde probleem als in dit draadje (Ik heb echter nog niet de oplossing van DarkRaverNL kunnen uitproberen, want ik krijg mijn MacBook niet in Open Firmware op de manier die hij beschrijft….)

Zouden deze twee problemen iets met elkaar te maken kunnen hebben en heb jij dit numlock “probleem” ook Quad?

Bijdrager
    Quad

Hm, na de software updates doet mijn airport het weer! Weet jij zeker dat jouw software up-to-date is?

Ik had trouwens geen problemen met mijn numlock lichtje.

Succes ermee in ieder geval

Bijdrager
    Sfoleor

Even een update over mijn airport-probleem:
    Ik ben met mijn Macbook terug naar de Apple Store gegaan en mijn hij is opgestuurd voor reparatie. Daar werd duidelijk waarom jullie me niet konden helpen met jullie advies: er moet een nieuw logic board in! Gelukkig valt het nog onder de garantie. Ze vervangen ook meteen de top-case die een beetje aan het verkleuren was (had ik zelf geen last van, maar mooi meegenomen).
    Neem aan dat met een nieuw logic board het Num-Lock probleempje ook verholpen is.
    In ieder geval bedankt voor jullie hulp!

Bijdrager
    dborsboom

Ik had dit probleem ook. Mijn system profiler gaf bovendien aan dat er geen airport card te zien was. Bij internet connect en network preferences waren airport opties niet meer aan te vinken, evenals bij de setup wizard. Alles geprobeerd, van disk repair tot nieuwe installatie van osx tot opstarten met de meest bizarre toetsencombinaties, niets werkte.

Wat de truc uiteindelijk deed was de aiport kaart eruit halen en weer terug stoppen. Het blijkt dat je kaart een beetje los kan raken en dan moet ie dus even een klap hebben, in wezen. Zie http://www.ifixit.com om te zien hoe je je airport kaart verwijdert en weer terug plaatst. Fluitje van een cent.

Succes
    Denny

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.