6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    sjoerdie

Airport vs Airport Extreme bij internetten

Ik heb een Airport snow base station en twijfel of ik zal upgraden naar Airport Extreme.

Klopt het dat dit niet zo zinvol is voor de snelheid van het draadloos internetten? Daarbij ga ik ervan uit dat de internetsnelheid ruim onder de 11 Mbps van de oude Airport blijft (met een down/up snelheid van 4400/700 Kbit/s).

Bedankt!

Bijdrager
    Dbakker

yep, dat klopt :wink:

upgraden is alleen zinvol wanneer je meerdere mac’s van je draadloos netwerkje gebruik laat maken en bijvoorbeeld veel foto’s of andere bestanden onderling uitwisselt.

Bijdrager
    sjoerdie

Dank je wel!:)

Bijdrager
    Yosemite

Je moet er wel rekening mee houden dat je van een 11 Mbps 802.11b en een 54 Mbps 802.11g verbinding netto ongeveer de helft aan snelheid overhoud.

Mocht je nog een keer op een snelere ADSL variant overstappen, bijvoorbeeld een wide-open verbinding van 8 Mbit, dan wordt de AirPort verbinding de bottleneck.

Bijdrager
    basiel

het is niet correct dat je netto ongeveer de helft overhoud, het is bij g netwerken zelfs veel minder, de wifi standaard eist dat g netwerken enkel een minimum van 11mbits hebben wat dus maar 1/5 is van wat ze op de verpakking zetten. Maar zoals al eerder gezegd is het interessant om te upgraden naar een g n etwerk als je geregeld bestanden overzet of films streaming wil bekijken. Als je het enkel gebruikt om te surfen lijkt mij dit een overbodige kost.

Bijdrager
    Yosemite

Bij mijn AirPort Extreme verbinding haal ik een overdrachtssnelheid van tegen de 3 Megabyte per seconde, dat is zo’n 40% van het theoretische maximum van een g verbinding, dus dat zit netto dus rond de helft.

Dus als je nu of in de toekomst een wide-open ADSL, ADSL2(+) of VDSL verbinding gebruikt, dan is AirPort Extreme zeker geen overbodige kost.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.