4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Rix

Airport vragen

Gisteren heb ik bij het configureren van mijn Airport Express iets verkeerds gedaan, daarna moest ik hem resetten.
    Echter, ik kon daarna (af en toe) contact maken met mijn oude password.
    Dit is vreemd, aangezien hij reset was.

De verbinding heeft altijd goed gewerkt, hoewel de LED altijd flashing amber was. Hij is nooit constant groen geweest.
    Dat brengt me bij de basics: Moet ik als Wanadoo kabel gebruiken DHCP aanvinken of PPP?
    Ik kan me herinneren dat ik onder Windows ooit wel mijn Wanadoo login gegevens moest ingeven.
    Bij de Mac hoefde dat nooit. Weird.

Richard

Bijdrager
    Nikita

Wanadoo Cable gebruikt sinds het nieuwe modem DHCP, in plaats van PPPoE wat ze daarvoor jaren hebben gehad.
    In elk geval, ik begrijp uit je verhaal dat je de Airport gelijk achter het modem hebt hangen? Met het Airport-hulpprogramma (niet de Configuratie-assistent) kan je aangeven wat voor modus de Airport moet hebben. Ik neem aan dat je daar dan de gegevens kan invullen. Helemaal zeker weten hoe het werkt, doe ik niet want ik heb er nog een gewone router tussenhangen.

Trouwens, een oranje knippert statuslampje betekend dat ‘ie geen verbinding heeft naar buiten toe (internet), dus hoe je dan wel een goede verbinding hebt kunnen krijgen is me een raadsel :sealed:
    Om de Airport te resetten moet je het resetknopje wel een flinke tijd ingedrukt houden heb ik gemerkt.

Bijdrager
    Rix

Ok thanks,

Dat ga ik vanavond eens proberen. Waarschijnlijk heb ik de reset te kort ingedrukt.

“Remember not to forget what you do not need to know..”

Bijdrager
    MacTS

Toen ik laatst mijn Airport Express wilde resetten heb ik gewoon het instructieboekje opgevolgd:
    het resetknopje ingedrukt houden en tegelijkertijd in het stopcontact steken. Daarna wachten tot een paar maal het groene LED’je oplicht. Het duurt best wel lang voordat dit gebeurt, dus ik kan mij voorstellen dat je het te kort hebt gedaan.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.