12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    jconen

airport vragen

Ik heb sinds enkele dagen een draadloze internet verbinding met een nieuwe Macbook via airport express.
    Ik heb 1 airport express verbonden met mijn Zyxel modem en 1 airport express aangesloten op mij stereo zodat ik draadloos muziek kan luisteren.
    Wie kan mij aub de volgende vragen beantwoorden:

1. Kan ik in dit geval niet internetten en muziek luisteren (via iTunes en airport op stereo), omdat ik maar verbinding kan maken met 1 station?
    2. Zou dan de oplossing te zijn om slechts 1 station te gebruiken voor zowel de aansluiting op mij stereo als ook op de modem? Kan ik dan gebruik maken van 2 aansluitingen tegelijk in 1 airport?
    3. Het lampje van de airport die met mini-jack is aangesloten op de stereo blijf amber knipperen. Toch krijg ik geluid. Klopt dit?
    4. De Macbook herkent naast mijn eigene netwerk(en) nog enkele andere netwerken (uit de buurt ofzo). Hoe kan ik er voor zorgen dat slecht mijn eigen netwerk(en) in het rijtje staan en dat de andere niet meer zichtbaar zijn?
    5. Als ik wachtwoorden heb ingesteld voor mijn eigen netwerk en heb gekozen voor de beveiliging 128 WEP, kunnen andere mensen dan niet op mijn netwerk?

Bedankt!!![/quote]

Bijdrager
    WaZoo

1. Kan ik in dit geval niet internetten en muziek luisteren (via iTunes en airport op stereo), omdat ik maar verbinding kan maken met 1 station?
    ANTWOORD: Internetten en streamen kan tegelijk
    2. Zou dan de oplossing te zijn om slechts 1 station te gebruiken voor zowel de aansluiting op mij stereo als ook op de modem? Kan ik dan gebruik maken van 2 aansluitingen tegelijk in 1 airport?
    ANTWOORD: Is dus niet nodig
    3. Het lampje van de airport die met mini-jack is aangesloten op de stereo blijf amber knipperen. Toch krijg ik geluid. Klopt dit?
    ANTWOORD: Dat is geen probleem, maar je kunt ook die ae gebruiken als ‘versterker’ van de ae aan je modem. Maar zo te horen bij jou thuis niet nodig.
    4. De Macbook herkent naast mijn eigene netwerk(en) nog enkele andere netwerken (uit de buurt ofzo). Hoe kan ik er voor zorgen dat slecht mijn eigen netwerk(en) in het rijtje staan en dat de andere niet meer zichtbaar zijn?
    ANTWOORD: Kan niet, tenzij je je buren vraagt er mee te stoppen:)
    5. Als ik wachtwoorden heb ingesteld voor mijn eigen netwerk en heb gekozen voor de beveiliging 128 WEP, kunnen andere mensen dan niet op mijn netwerk?
    ANTWOORD: Redelijk moeilijk binnen te komen, tenzij er hackers bij jou in de buurt zitten die het geweldig vinden om jou te ‘hacken’ (waarschijnlijkheid 0,00003 %). Maar als je wilt kun je de beveiliging nog hoger zetten…

Bedankt!!!
    ANTWOORD: Graag gedaan

Bijdrager
    Oppie

Op vraag 1 is het antwoord natuurlijk NEE. In deze opstelling kan het niet; je Mac kan geen verbinding maken met 2 stations tegelijkertijd.
    Wel kun je de APX-en draadloos met elkaar verbinden via WDS:
    http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107454

Bijdrager
    cyrus

Je haalt me de woorden uit de mond.

brdiging is the way to go

Bijdrager
    Jello
    ”WaZoo”

ANTWOORD: Redelijk moeilijk binnen te komen, tenzij er hackers bij jou in de buurt zitten die het geweldig vinden om jou te ‘hacken’ (waarschijnlijkheid 0,00003 %). Maar als je wilt kun je de beveiliging nog hoger zetten…

Ahum,
    WEB is (ook een beveiliging die ik toepas), maar eentje die relatief simpel hackbaar is…
    Als ze al je (gecodeerde door WEB) pakketen bekijken zullen ze na een tijdje een patroon herkennen en wetenz e je WEB-wachtwoord.
    WEB-wachtwoorden kan je in enkele tellen kraken bij wijze van spreken.

Opties zijn er zoals WPA etc.
    Maar je moet natuurlijk zelf de balance maken,
    ikzelf heb ook WEB, maar ik woon laat ons zeggen, met niet zoveel mensen in de omgeving,
    weliswaar hebben ze eens proberen me WEB-wachtwoord proberen kraken door Force-Hack (zag in logboek dat IP X redelijk veel connecties maakte per seconde tot hij binnen zat. Maar die kwam dan op de zwarte lijst van me router en opgelost…)

Bijdrager
    jconen
    ”Oppie”

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107454%5B/quote:3563c178a0%5D
    Dus als de A.E. bij de modem het hoofdstation wordt en ik de A.E. van de stereo draadloos verbind met de 1e netwerk is het probleem opgelost?

Bijdrager
    WaZoo
    ”jconen”
    ”Oppie”

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107454%5B/quote:10d5aad880%5D
    Dus als de A.E. bij de modem het hoofdstation wordt en ik de A.E. van de stereo draadloos verbind met de 1e netwerk is het probleem opgelost?

yep:)

En aan Jello: waarom zouden ze dat on gottesnamen proberen??? Ik zit al jaren in hartje Amsterdam gewoon op WEB (omdat anders de oudere airport kaarten niet mee willen) en er heeft nog nooit iemand dat bij mij geprobeerd, terwijl ik genoeg logs bekijk en bijhou…

Bijdrager
    WaZoo
    ”Oppie”

Op vraag 1 is het antwoord natuurlijk NEE. In deze opstelling kan het niet; je Mac kan geen verbinding maken met 2 stations tegelijkertijd.
    http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107454%5B/quote:2934373941%5D

De vraag was toch of hij kon internetten en itunes streamen tegelijkertijd? Want dat kan makkie. Heb zelf 4 ae’s in mijn huis en kan internetten beneden en 3 ae’s verder itunes streamen.
    En natuurlijk moet je dan bridgen…

Bijdrager
    Jello
    ”WaZoo”
    ”jconen”
    ”Oppie”

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107454%5B/quote:c906911346%5D

yep:)

En aan Jello: waarom zouden ze dat on gottesnamen proberen??? Ik zit al jaren in hartje Amsterdam gewoon op WEB (omdat anders de oudere airport kaarten niet mee willen) en er heeft nog nooit iemand dat bij mij geprobeerd, terwijl ik genoeg logs bekijk en bijhou…

Omdat je in Nederland onbeperkt internet hebt… dus hoeveel er mee surfen maakt niets uit, maar in Belgenland zit je aan internet limieten van 10-12, … GB .. en dus wil je geen mensen die meesurfen om dan jouw traffic op te gebruiken, want enkele GBytes meer kost al gauw wat…

Bijdrager
    WaZoo

Ja, dat veranderd de zaak! Balen zeg, blij dat ik dat niet heb, of mijn buren hehe

Bijdrager
    Oppie
    ”WaZoo”
    ”Oppie”

De vraag was toch of hij kon internetten en itunes streamen tegelijkertijd? Want dat kan makkie. Heb zelf 4 ae’s in mijn huis en kan internetten beneden en 3 ae’s verder itunes streamen.
    En natuurlijk moet je dan bridgen…

Gaan we moeilijk doen?:evil:
    Lees nou nog eens een keer vraag 1 door, en concludeer dat het zó niet kan; uiteraard met bridgen wel.
    En het zullen we WEB voortaan maar weer WEP noemen?! :innocent:

Bijdrager
    jconen

Jongens,
    Het werkt!
    Thanks

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.