14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    gertvandam

Airport versus Ubee

Gisteren heb ik van ziggo (hoofdletteronwaardig bedrijf) een nieuwe modem gekregen en sindsdien is het niet meer mogelijk met meerdere apparaten het internet te delen.

Het betreft een Ubee, de oude modem was een Motorola.
    De apparaten betreffen alle Apple producten.

Heeft iemand hiermee ervaring en weet hiervoor een oplossing.

Bijdrager
    Macosxachist

Met alleen een modem kom je er niet. Je hebt dus ook een router.

Begin maar met alles uitzetten. Start de modem op, wacht tot alle ledjes op groen staan, en zet dan de router aan.

Inactief
    Anoniem

Ik snap de titel bij je vraag eigenlijk niet, want de Airport komt ‘r helemaal niet in voor. Airport Express/Extreme en de Ubee zijn twee verschillende apparaten, dus een ‘versus’ kan je niet helemaal op de juiste manier doen.

Het Ubee-modem verzorgt slechts de verbinding tussen jouw woning en de internetprovider.

Met de Airport Express/Extreme ben je in staat meerdere apparaten achter het Ubee-modem van internet te voorzien.

Dit ligt overigens niet aan Ziggo. Zo werkt ’t met IPv4 nu eenmaal. Het Ubee-modem doet ’t hier uitstekend.
    Koop gewoon een router en zet ‘m tussen je modem en al je apparaten in.

Bijdrager
    Hailstorm

For what it’s worth; ik heb een jaar geleden ook een Ubee gekregen van Ziggo, maar deze modem kon onmogelijk aan een/mijn AEBS gehangen worden. Ziggo (h)erkende dit probleem en ruilde de volgende dag de Ubee om voor een Motorola.

De ‘monteur’ die de Motorola kwam bezorgen en de verbinding kwam doormeten wist me te vertellen dat hij vrijwel de hele dag rondrijdt met vervangende Motorola’s omdat de Ubee’s veelal problemen opleveren.

Bijdrager
    gertvandam

De titel “Ubee in samenwerking met Airport” was misschien een betere geweest maar ik dacht een goed verstaander…..

Uit- en aanzetten heb ik al ettelijke malen gedaan maar daardoor veranderd er niets. Alleen met de MacBook kan ik nu ’t internet op. Nogmaals aan de situatie is niets gewijzigd, alleen de modem is vervangen.

Bijdrager
    gertvandam

@Hailstorm

Dit vermoeden had ik al………bedankt!

Bijdrager
    SunKeeper

Belachelijk, alsof we nog in de jaren ’70 leven. De Ubee staat kennelijk niet toe dat de DHCP-range groter wordt dan 1 adres.

Toen er vroeger nog 1 computer per huis stond had je daar geen last van, maar tegenwoordig is dat anders.

Bijdrager
    Nickalicious
    Hailstorm op 27 april 2011

For what it\’s worth; ik heb een jaar geleden ook een Ubee gekregen van Ziggo, maar deze modem kon onmogelijk aan een/mijn AEBS gehangen worden. Ziggo (h)erkende dit probleem en ruilde de volgende dag de Ubee om voor een Motorola.

De \’monteur\’ die de Motorola kwam bezorgen en de verbinding kwam doormeten wist me te vertellen dat hij vrijwel de hele dag rondrijdt met vervangende Motorola\’s omdat de Ubee\’s veelal problemen opleveren. Hier een Ubee modem ICM Airport Extreme en Express + meerdere Mac’s, iPhone’s, iPad’s en mediaplayers/NAS devices noem het maar op. Works like a charm:D

Bijdrager
    bouncer

Ubee of Motorola modem is geen router. dus die heb je nodig.

Ubee of Motorola modem in combinatie met Airport Extreme of Express werkt prima.
    Probleem is dat zowel Ziggo helpdesk en monteurs net als veel van de hier reclamerende lieden niet weten hoe de Airport Extreme/Express in te stellen. Tevens hebben deze lieden nog nooit goed gezocht op dit forum.

Daarom wederom.

Airport settings als volgt via Airport Configuratie App:

1. Draadloos netwerk definiëren.

2. Airport (draadloos):
    – radio-modus is: 802.11n ( of n met 802.11b/g-compatibel i.g.v. iPhone 3GS)

3. Internet

Tab Internetverbinding:
    – verbind via ethernet
    – ethernet -WAN: automatisch
    – verbindsdeling: deel een publiek IP-adres

Tab TCP/IP:
    – Configureer IPv4: via DHCP
    – IP-adres, subnetmaskeer en routeradres krijg je van Ziggo
    – DNS-server(s): 208.67.222.222. en 208.67.220.220 of die van Ziggo

Tab DHCP:
    – DHCP-beginadres: 10.0.100.1
    – DHCP-eindadres: 10.0.100.50

Tab NAT:
    – Schakel NAT-PMP in aangevinkt

4. Geavanceerd (IPv6)
    – IPv6-modus: alleen link-local

Na instellingen het UBEE-modem resetten (halve minuut de stekker eruit).

Hierna iMac/Macbook/MBP via Airport met netwerk verbinden. iPhone/iPad via wifi met netwerk verbinden.

Bijdrager
    Hailstorm

Goed om te horen dat er mensen zijn waarbij de Ubee wél goed werkt.

Ik heb even in het archief gespit en mijn situatie destijds was een zeer regelmatige uitval van internet door de combinatie Ubee/AEBS. Ze konden dus wel met elkaar communiceren, alleen ging dit met de nodige hickups gepaard.

Bijdrager
    gertvandam

Heel mal.

Gisteren een mail naar ziggo gestuurd en enkele uren nadien kreeg m’n iPhone wel verbinding met internet……..

Wonderlijk!

Bijdrager
    gertvandam

Ach, te vroeg gejuicht ……. Nu heeft alleen de iPhone WiFi…… De Ubee gereset en nu weer alleen internet op de MacBook.

Bijdrager
    gertvandam

@Bouncer
    Bedankt, het lag inderdaad aan de instellingen van Airport.

Bijdrager
    G.Makkinje

Hoi,
    Ik heb ook een probleem met het Ubee Draadloos modem.
    Alle software die ik Download van Apple komt corrupt binnen.
    Via Airport Van mijn Imac uit midden 2008.
    Kan iemand mij helpen om de juiste instellingen te doen voor dit Probleem.
    Inmiddels al Tweede Ubee modem router gekregen maar probleem is het zelfde.
    Bekabeld downloaden gaat wel,maar daarvoor heb ik wel mijn Mac adres moeten invoeren in het Ubee modem.
    Maar ik wil het draadloos werkend hebben.
    Updates voor IPhone en iPad komen ook niet goed binnen,melding Software Beschadigd kijk of netwerk instellingen Juist zijn.
    Dus Graag Help
    Grt G

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.