5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    404

Airport versterker?

ik zit hier nu op een nieuwe werkplek in een hoek waar het signaal van de Airport met ups en downs ontvangen wordt. best irritant, ik kan niet normaal internetten op deze manier. het komt waarschijnlijk door de liftschacht die tussen het Airport station en mijn werkstation staat.

Bestaat er een soort versterker voor het Airport signaal? net zoals er een versterker bestaat voor ontvangst van het TV signaal op meerdere tv’s in huis

Bijdrager
    Pjotr

Ja, die is er, een twee Airport basestation aansluiten op de eerste. Kan met een UTP kabel (roaming access van een netwerk, combineert niet met NAT dus geen deling van een IP adres) Kan ook zonder draadje, moet de 2e APBS dichter bij de eerste staan. Maak je ook een netwerk middels Wireless Distribution System (combineert wel met NAT dus delen van 1 IP adres mogelijk) Kan wel 6 van die APBS achter elkaar zetten en vervolgens een enorm bereik hebben.

Heb je een BS met antennepoort kan je een antenne kopen. 2 typen, omnidirectioneel en bidirectioneel. Kan signaal wel 5 keer versterken. Versterken kan zin hebben. Kan ook zijn dat de liftkoker ook het versterkte signaal blijft belemmeren.

Ook kan je buurman een ander netwerk in de lucht aan het houden zijn wat jouw ontvangst belemmert.

Bijdrager
    Marc

http://www.drbott.com/

Zij hebben antennes voor de airport.

Bijdrager
    2manydjs

Volgens mij is dit ook een oplossing;
    Staat er een computer tussen het base station en jouw mac?
    Als deze ook gebruik maakt van airport, kan je hem internet laten delen.
    Op die manier maak je gebruik van die computer als base station en is je ontvangst beter.

Hopelijk werkt het,
    succes

Bijdrager
    Cyberwolf
    ”Pjotr”

Kan ook zonder draadje, moet de 2e APBS dichter bij de eerste staan. Maak je ook een netwerk middels Wireless Distribution System (combineert wel met NAT dus delen van 1 IP adres mogelijk) Kan wel 6 van die APBS achter elkaar zetten en vervolgens een enorm bereik hebben.

Kan dit dan ook met de witte Airport BS?? Tot op heden is het mij nog niet gelukt.

Cyberwolf

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.