17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Peet Veerbeek

Airport verbinding alleen met open kast (geen grap!)

Vorige week heb ik een nieuwe G5 aangeschaft en probeer hem sindsdien via een Airport Extreme te laten praten met m’n oude G4. Geen probleem zolang de nieuwe G5 ‘hard-wired’ is maar zodra het draadloos moet is het een ander verhaal. Na in totaal circa 4 uur met Apple support aan de telefoon gezeten te hebben (ook al een nieuwe kaart toegezonden gekregen) ben ik tot de ontdekking gekomen dat de draadloze verbinding alleen werkt wanneer ik de G5 openmaak. Alleen de plaat er afhalen is al voldoende om het netwerk te laten werken. Zodra de plaat er weer op gaat valt de verbinding weg.
    Apple wilde mij de computer naar een dealer laten brengen maar aangezien mijn bedrfijfje ondertussesn al op de G5 draait kan ik niet zonder. Nu willen ze mij een nieuwe G5 gaan toezenden uit Ierland terwijl het zenden van een monteur niet mogelijk blijkt te zijn. Het kan toch niet zo zijn dat dit niet op te lossen is? Heeft iemand enig idee???

Peet

Bijdrager
    Welles

eeehm… heb je de bijgeleverde externe antenne er wel opgeschroefd??

ik neem aan dat Apple dit als eerste suggereert als je ze opbelt, maar omdat je het niet in je post vermeldt vraag ik het maar even…

Bijdrager
    Sylvester..

Lijkt me inderdaad even zinvol om te weten…

Bijdrager
    Peet Veerbeek

De antenne zit inderdaad aan de kaart…

Bijdrager
    macpro
    ”Peet

De antenne zit inderdaad aan de kaart…

Achterop de G5 moet je ook nog een antenne schroeven.
    Anders komt het signaal niet door de aluminium kast heen.

Je hebt als het goed is twee antenne stukjes bij je G5 gekregen.
    Eentje voor Airport en eentje voor Bluetooth.

Bijdrager
    macpro

Hier heb je een afbeelding van de achterkant van de G5 met de aansluitingen voor die antennes:

Bijdrager
    Peet Veerbeek

BINGO! Ik had het zelf op moeten merken maar waaarom heeft ‘support’ het er in die 4 uur aan de telefoon nooit over gehad…

Hartstikke bedankt!!!!

Peet

Bijdrager
    Welles

Sjeez, daar mogen ze iemand ontslaan wat mij betreft…. 4 uur aan de telefoon…

Les: eerst op macosx.nl posten, als dat niks oplevert pas Apple bellen!:wink:

Bijdrager
    sultankat
    ”Welles”

Sjeez, daar mogen ze iemand ontslaan wat mij betreft…. 4 uur aan de telefoon…

Tenzij het zoiets is als: “dit informatienummer kost 0,50 euro per minuut”:evil: :sealed:

Bijdrager
    Esquare
    ”Peet

BINGO! Ik had het zelf op moeten merken maar waaarom heeft ‘support’ het er in die 4 uur aan de telefoon nooit over gehad…

Of hebben ze het misschien wel gevraagd, en heb jij toen geantwoord: “De antenne zit inderdaad aan de kaart…” :?

Bijdrager
    Peet Veerbeek

Leuk, maar nee.

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

Maar dit is wel een RTFM probleem. Het staat zo overduidelijk in de boekjes.
    Maar echt heel raar dat Apple support er niet uitkwam en al een nieuwe wilde sturen….

Bijdrager
    macpro

Het is er een uit de categorie “Of je steekt de stekker er in!”.
    Sommige punten zijn zo triviaal dat je automatisch er van uit gaat dat dat wel goed zit.
    ’t Is de kunst van een goede helpdesker om die net wel te herkennen en aan de kaak te stellen.
    Maar voor hetzelfde geld heeft die goede man ook nog nooit een G5 in elkaar gezet met Airport antenne en heeft ‘ie het probleem nog niet eerder mee gemaakt.

Bijdrager
    Peet Veerbeek

Vorige week kocht ik de Airport kaart voor m’n G4. Kreeg er geen externe antenne bij en het ding werkt perfect. Het kwam dus niet bij me op dat het bij de G5 anders zou zijn…

Bijdrager
    lampje

Ja, de G5 heeft een volledig metalen behuizing…dus een externe antenne nodig.

Voor het bellen met de helpdesk, zou je eigenlijk betaald moeten worden:

“Let op, dit informatienummer levert u één euro per minuut op…”

:mrgreen:

Bijdrager
    Welles
    ”macpro”

’t Is de kunst van een goede helpdesker om die net wel te herkennen en aan de kaak te stellen.

Dankje:wink:

Bijdrager
    macpro

Dan weet je waar je kunt solliciteren…

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.