30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:
    Bijdrager
    larsm

Airport van de buren

Heren, dames,

Mijn buren hebben klaarblijkelijk een Airport verbinding openstaan. Ik zou kunnen inloggen maar benodig hiertoe een wachtwoord – enig idee hoe daar aan te komen?

Ik ben van plan zelf een airtunes express aan te schaffen – is het makkelijk om daar in te breken?
    Heeft iemand hier ervaring mee?

:finderoud:

Bijdrager
    SvS

Dit is niet toegestaan. Het kraken van codes van je buren is immers ook niet bevorderlijk voor de burenrelatie. Koop zelf een airport en ga je eigen netwerk opzetten of deel de abonnement met je buren, zullen zij blij zijn.

Bijdrager
    Amsterdam

Heer,

Het zou te stuitend voor woorden zijn als we hier zouden uitleggen hoe een Airport van de buren te hacken. Zou betekenen dat je meeprofiteert van hun betaalde internetconnectie, of anders gezegd: gewoon klinkklare diefstal.

Je snapt dat we hier niet uit de doeken gaan doen hoe je aan het password van de buren komt. Zoals Susanne al meldt: koop zelf een Airport.

Bijdrager
    MacMoritz

Larsm,

Zou jij het een fijn idee vinden als lieden ongevraagd via jouw verbinding contact maken met de wondere wereld van het web? :evil: Wat gij niet wilt dat u geschied etc etc…

MacMoritz

Bijdrager
    Esquare

Weet iemand hier waar Larsm woont? Kunnen we z’n buren waarschuwen.

:D

Bijdrager
    Dorkiban

Heer,
    Zoals u aan bovenstaande reacties kunt lezen zijn wij niet gecharmeerd van het stelen van de connectie van onze buren. Dit kon u misschien niet weten aangezien het uw tweede vraag op dit forum is (ik vraag mij stellig af wat dan uw eerste vraag was). Misschien is het goed om eerst eens de mores op een forum te leren kennen alvorens een vraag als deze te stellen.
    Dorkiban

Bijdrager
    fistkikker
    ”larsm”

Heren, dames,

Mijn buren hebben klaarblijkelijk een Airport verbinding openstaan. Ik zou kunnen inloggen maar benodig hiertoe een wachtwoord – enig idee hoe daar aan te komen?

Ga naar ‘Huis van de Buren’.
    Klik op de deurbel.
    Wacht tot die geopend is.
    Vragen.

Bijdrager
    Uxmal
    ”larsm”

Heren, dames,

Ik ben van plan zelf een airtunes express aan te schaffen – is het makkelijk om daar in te breken?

Door het password geven ze al aan dat ze niet ongevraagd willen dat een ander hun netwerk op gaat Tommy. Ook zonder password even nadenken. Vragen staat vrij zou ik zeggen.

Bijdrager
    Sachin
    ”larsm”

Heren, dames,

Schandalige vraag! Best dat de andere hier al zo fel hebben tegen gereageerd. Dus ik zwijg dan maar …

Bijdrager
    GodzillaPresley

Het wachtwoord is *******.

Bijdrager
    larsm

Dames, heren,

Stel uw (enigszins vijandige) doch verrijkende antwoorden op prijs – het was mij meer om na te gaan in hoeverre het (eenvoudig) hacken van een Airport toegangscode mogelijk zou zijn, aangezien IKZELF binnen afzienbare tijd een Airtunes express wil aanschaffen, en niet het slachtoffer van een Mac-hack wil worden.

Aan de reacties te zien wordt dit binnen de mac community niet gewaardeerd – dit stelt mij enigszins gerust als ik mijn eigen WLAN verbinding realiseer.

Wellicht zijn mijn excuses op zijn plaats aangezien de vraag duidelijker geformuleerd had moeten worden.

Bijdrager
    Dorkiban

@ Godzilla: lol! Ik heb hem gekopieerd, hahaa. Het is *******, dus ik ga je denk ik maar eens hacken……

Bijdrager
    larsm

Dames, heren,

Stel uw (enigszins vijandige) doch verrijkende antwoorden op prijs – het was mij meer om na te gaan in hoeverre het (eenvoudig) hacken van een Airport toegangscode mogelijk zou zijn, aangezien IKZELF binnen afzienbare tijd een Airtunes express wil aanschaffen, en niet het slachtoffer van een Mac-hack wil worden.

Aan de reacties te zien wordt dit binnen de mac community niet gewaardeerd – dit stelt mij enigszins gerust als ik mijn eigen WLAN verbinding realiseer.

Wellicht zijn mijn excuses op zijn plaats aangezien de vraag duidelijker geformuleerd had moeten worden.

Bijdrager
    Sachin
    ”larsm”

Dames, heren,

Airport/Wireless netwerken hacken is volgens deze die het kunnen erg simpel. Het aantal mensen die weten hoe is gelukkig beperkt:) Moest ik weten hoe het moet zou ik het zeker niet zeggen …

Bijdrager
    Zout

als je 128 bits wep encryptie aan hebt staan met een ingewikkelde hex key dan valt het nog vies tegen hoor, Kijk dat de KLM enzo er gewoon geen wachtwoord op zetten betekent niet dat je het niet kunt beveiligen.

Bijdrager
    Indomarco
    ”GodzillaPresley”

Grappig ik heb hetzelfde wachtwoord

Bijdrager
    Esquare
    ”Indomarco”
    ”GodzillaPresley”

Grappig ik heb hetzelfde wachtwoord

Ik *bijna*. Bij mij staat er geen punt achter.

:wink:

Bijdrager
    Indomarco

Daar maak ik geen punt van…

WEL als iemand mijn passwoord zou weten van mijn Airport …:evil:

Bijdrager
    Masto

Na Larsm stevig terecht te hebben gewezen, mogen we het ook respecteren dat hij zijn excuses aanbiedt. Wat mij betreft: geaccepteerd.

Bijdrager
    Brims

Ik zou het ook niet kunnen waarderen wanneer mijn buurman aan het surfen is via mijn Airport.
    Het is te gemakkelijk om via dit forum het andwoord te krijgen op die vraag.

:wink:

Bijdrager
    kruimel91

MENSEN:

Ga nu echt een beetje over mijn nek, Larsm beetje jammer dat je je excuus aanbiedt.

Wil bij deze iedereen verzoeken zijn / haar illigale mp3 en software per direct te verwijderen.
    stelletje moraalridders.

Het is niet erg als een ieder een bepaalde mening heeft in deze maar om nou te verwachten en vervolgens te becomplimenteren dat Larsm zijn excuus aanbiedt gaat echt te ver.

Daarom speel ik bij deze graag advocaat van de duivel software die je nodig hebt is Kissmac succes met kraken.

MASTO jij in het bijzonder van jou commentaar word ik echt onpasselijk, lijkt er een beetje op dat jij met alle winden mee waait was jij niet degene die op 30 Juli om 11.21 typte:

” Trouwens, als ik wil zien welke netwerken actief zijn in mijn omgeving, dan check ik gewoon altijd het rolldown-menu onder mijn airport-tekentje rechtbovenin. Of zie je met Macstumbler meer? ”

groeten KRUIMEL91

Bijdrager
    joostovermars

kan het nivo van deze draad even iets hoger dan alleen maar elkaar bekritiseren? de bedoelingen van larsm lijken me ok. klaar.

even een andere duit in het zakje: ook mijn buren hebben een (sitecom) netwerkje open staan, en dit zelfs zonder wachtwoord! (voor iedereen nu weer begint: ik internet keurig via m’n eigen airport netwerk hoor).

ik zou ze daar graag opmerkzaam op maken, maar…. hoe kom ik erachter wie het zijn (voor, achter, links 2-3 huizen, rechts 2-3 huizen?) (en zonder zonder het “druk op de deurbel” protocool:) )

iemand een idee?

Bijdrager
    Masto

Nou kruimel91, zit er zand in je badpak? Of heb je rauw vlees gegeten? Maar ach, als je plots opmerkingen uit z’n verband gaat rukken en bovendien een valse draai aan het onderwerp wil geven.. Prettige dag verder

Bijdrager
    Masto
    ”joostovermars”

kan het nivo van deze draad even iets hoger dan alleen maar elkaar bekritiseren? de bedoelingen van larsm lijken me ok. klaar.

even een andere duit in het zakje: ook mijn buren hebben een (sitecom) netwerkje open staan, en dit zelfs zonder wachtwoord! (voor iedereen nu weer begint: ik internet keurig via m’n eigen airport netwerk hoor).

ik zou ze daar graag opmerkzaam op maken, maar…. hoe kom ik erachter wie het zijn (voor, achter, links 2-3 huizen, rechts 2-3 huizen?) (en zonder zonder het “druk op de deurbel” protocool:) )

iemand een idee?

Ik heb het andersom gedaan, mijn netwerkje heeft gewoon mijn naam. Kwamen mijn over- overburen vragen of ze bij mij mee konden liften. Scheelt mij weer in de abonnementskosten. Moet je trouwens wel bekend zijn in de buurt…

Bijdrager
    kruimel91

joostovermars:

kun je ook Kissmac gebruiken moet je alleen even een gps achter je mac gooien en dan ……..
    hebbes.

Masto: thanx voor je leuke opmerking over mijn badpak deze ga ik echt onthouden zeer scherp

groeten Kruimel

Bijdrager
    cabbie
    ”kruimel91″

MENSEN:

Ga nu echt een beetje over mijn nek, Larsm beetje jammer dat je je excuus aanbiedt.

Wil bij deze iedereen verzoeken zijn / haar illigale mp3 en software per direct te verwijderen.
    stelletje moraalridders.

Het is niet erg als een ieder een bepaalde mening heeft in deze maar om nou te verwachten en vervolgens te becomplimenteren dat Larsm zijn excuus aanbiedt gaat echt te ver.

Daarom speel ik bij deze graag advocaat van de duivel software die je nodig hebt is Kissmac succes met kraken.

MASTO jij in het bijzonder van jou commentaar word ik echt onpasselijk, lijkt er een beetje op dat jij met alle winden mee waait was jij niet degene die op 30 Juli om 11.21 typte:

” Trouwens, als ik wil zien welke netwerken actief zijn in mijn omgeving, dan check ik gewoon altijd het rolldown-menu onder mijn airport-tekentje rechtbovenin. Of zie je met Macstumbler meer? ”

groeten KRUIMEL91

ook vragen over illegale software worden op dit forum niet beantwoord/gewaardeerd.

BTW: ik ben zo’n meeliftende buurman en het werkt prima. Geen password nodig (hoef ik er ook niet om te vragen. Trouwens, ik weet ook niet welke buurman het is).

Bijdrager
    Dorkiban

Ik heb zoiets ook eens aan de hand gehad, kon ik bij familie ineens bij het netwerk van mensen in de buurt. Maar dat was een apple airport met modem. Dus als ik inlogde, dan ging hij inbellen, en dat was natuurlijk niet goed, want dan kostte het die mensen geld. Ik houd er zowiezo niet van om bandbreedte te pakken van anderen, maar dit was natuurlijk helemaal problematisch (telefoonkosten van die mensen).

Ik ben toen met mijn Ibook de straat opgegaan en aangebeld waar het signaal het sterkst was. In 1 keer raak. Zij hebben het toen opgelost.

Bijdrager
    Bert
    ”Dorkiban”

…Ik ben toen met mijn Ibook de straat opgegaan en aangebeld waar het signaal het sterkst was. In 1 keer raak. Zij hebben het toen opgelost.

Gelukkig had je een iBook…:wink:

Bijdrager
    larsm
    ”Masto”

Nou kruimel91, zit er zand in je badpak? Of heb je rauw vlees gegeten? Maar ach, als je plots opmerkingen uit z’n verband gaat rukken en bovendien een valse draai aan het onderwerp wil geven.. Prettige dag verder

Dank je Masto – goed dat je zo iemand tot de orde roept.
    In ieder geval werkt met zojnuist aangesloten Airtunes netwerkje prima! Airtunes is te gek!

Bijdrager
    Deckard

Ach Larsm geeft eigenlijk alleen maar aan dat de meeste wireless gebruikers het niet zo nou nemen met de beveiliging van hun netwerk; als het maar werkt is over het algemeen het motto.

Ik werk zelf wireless en kreeg ook andere netwerken o.a. van mijn overburen te zien. Toen ik hen opbelde met de vraag of ze een draadloos netwerk hadden en of dat misschien niet helemaal goed beveiligd was, werd ik uitgemaakt voor rotte vis: waar bemoeide ik mij mee?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.