12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    stefsegers

Airport USB printer IP4500

Hey allen,

Ik heb mijn Pixma 4500 op mijn AIrport aangesloten en wil printen na installatie van de driver.
    De printer heeft altijd via USB op mijn MAC aangesloten gezeten maar is nu op de Airport aangesloten.
    Deze vond de printer prima en printen lijkt goed te gaan.

Nadat ik op Print klik zie je na een aantal seconden dat hij begint met printen in de afdrukrij. Daanr averschijnt in de status “Gestopt”.

Geen errors niets… ik snap er niets van.

Mijn Epson CN1100 doet het prima via de Airport. Ook een ext hdd werkt prima…

Heeft iemand tips voor me?

Stef

Bijdrager
    Chester2

Ik heb een IP4000 en kreeg recentelijk (na een paar jaar probleemloos) ook last van vage error berichten.
    Ik heb toen een ander stuurprogramma gekozen dan de standaard Canon BJ driver.

Het bleek dat OS X 10.5 ook een IP4000 driver in zicht heeft via “Gutenprint”. Die heb ik gekozen en doet het stukken beter via Airport Express.

Misschien dat dit helpt. Succes!

Bijdrager
    stefsegers

Wanneer ik mijn printer via Bonjour toevoeg vind hij automatisch mijn driver voor die 4500…. wanneer ik Selecteer besturingsbestand klik krijg ik geen Gutenprint of een andere Canon te zien….

Andere ideeën?

Bijdrager
    Chester2

Zie inderdaad hier dat de IP4500 er niet bijstaat, sorry.
    Even opnieuw de printer installeren?

Bijdrager
    Zeekomkommer

Sommige printers vertonen dit soort kuren bij het printen via een airport express/extreme. Het heeft te maken met de te snelle data toevoer over het netwerk en de te kleine geheugenbuffer in de printer. De ene printer heeft hier meer/vaker last van dan de andere.

Gelukkig is er een oplossing (AirprintFix): http://www.macupdate.com/info.php/id/24661

Bijdrager
    stefsegers

Ik ben benieuwd of het gaat werken… ik zit wel met een USB hdd + epson printer naast mjn 4500…. gaat de snelheid voor deze 2 andere apparaten ook terug naar 12 mbit? Zo ja dan zal een TM Backup echt uren gaan duren….

Bijdrager
    Zeekomkommer

Geen idee. Wel een goede vraag. Een keer proberen lijkt me. Alleen poort 10000 wordt beperkt, als de airport een andere tcp poort voor USB storage gebruikt dan zou het geen invloed moeten hebben.

Bijdrager
    stefsegers

Helaas…. t werkt niet… heb t geprobeerd, maar geen geluk… sterker nog…. mijn USB disk is nu ook rete traag….. Hoe kan ik alles ongedaan maken???

Bijdrager
    Zeekomkommer

Even het bestandje dat door airprintfix is geinstalleerd verwijderen uit /Library/StartUpItems. Daarna herstarten.

Bijdrager
    stefsegers

Top… bedankt maar helaas niet werken dus..

Echt vreemd verhaal.. mijn epson color laser werkt gewoon zonder problemen… waarom nou die canon niet…..

Ik zit net in een nieuwe studio en wil gewoon echt geen printer naast me hebben staan…

Bijdrager
    Zeekomkommer

Tja, het blijft trial en error met de airport express/extreme printerondersteuning. Apple weet dit zelf ook en publiceert daarom maar helemaal geen lijst meer met welke printer wel en niet werkt. Ik heb zelf al eerder een HP printer gehad die niet goed werkte met de airport express. De HP printer die ik nu heb doet het 99 van de 100 keren probleemloos.

Mocht je het reden genoeg vinden om een andere printer te kopen, kijk dan eerst even in deze lijst:
    http://www.ifelix.co.uk/tech/1013.html

Bijdrager
    stefsegers

Dit is inderdaad echt jammer dat dit niet anders gaat. De printer is nog geen jaar oud en ik ben er zeer tevreden over.
    Gezien ik al een Color Laser heb wilde ik een printer speciaal voor het bedrukken van DVDs en ook van mooie foto’s.
    Dit is echt een topper…..

Heb lang over de Epson na zitten denken maar uiteindelijk toch voor Canon gekozen omdat ook mijn foto app. Canon is.

Erg jammer dat het wireless verhaal niet werkt….

Stef

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.