4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    philippe

airport time capsule maakt geen back up van externe harde schijf

Hallo,

weet er iemand raad met mijn probleem aub?

ik heb me onlangs een time capsule aangeschaft . enerzijds om de wifi uitbreiding , anderzijds om mijn foto’s en dergelijke veilig te stellen.
    nu wil ik graag mijn oude externe harde schijf ook graag back uppen op de TM maar ik krijg het niet voor elkaar.
    in de optielijst waar dat opstaat welke mappen etc niet bij op de back up genomen mag worden verschijnt de externe harde schijf maar ik kan hem niet selecteren om hem uit die lijst te halen.
    mijn externe harde schijf is ex fat geformateerd en kan ik op mijn mba zonder probleem openen en zo maar dus niet back uppen op de time capsule.

weet hier iemand de oplossing van aub.

Bijdrager
    fixar

Geen ex-fat gebruiken maar HFS+…. Alleen daarvan worden backups gemaakt met Time Machine

Bijdrager
    philippe

@fixar. sorry voor mijn late reactie. Druk leven:) . bedankt voor uw tip , ga er werk van maken. Heb spijtig genoeg nog niet veel plezier gehad met mijn Time Capsule. Ik had hem graag als acces point ingesteld als uitbreiding van mijn bestaand netwerk van telenet maar krijg het niet voor elkaar. Als ik hem instel als nieuw netwerk dan werkt ie perfect maar dat wil ik dus niet. ik heb net opgemerkt dat er op deze site al een topic opstaat , spijtig ook zonder oplossing ervan:(

Bijdrager
    SunKeeper

Zolang je de Time Capsule bekabeld op je Telenetmodem/router aansluit zou je gewoon het bereik daarvan moeten kunnen uitbreiden.

Zorg dat je precies dezelfde netwerknaam, wachtwoord en type beveiliging instelt en schakel DHCP en NAT uit. (brugmodus)

Als dat niet werkt (omdat het per type modem/router verschilt of het wel of niet werkt) zul een AirPort Express erbij moeten aanschaffen en op die manier het netwerk van de Time Capsule uitbreiden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.