11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    vinceger

AirPort Time Capsule icm Ziggo

Hallo,

Deze week heb ik een abo bij Ziggo afgesloten en ik ben me nu aan het orienteren op de mogelijkheden voor het goed verbinden zodat ik meteen aan de slag kan als eea geleverd wordt. In dit forum lees ik b.v. dat je door Ziggo de routerfunctie moet laten uitschakelen en hierover heb ik enkele vragen.

• als Ziggo deze routerfunctie heeft uitgeschakeld moet ik de AirPort Time Capsule dan in brugmodus zetten?
    • kan ik hierna diverse bekabelde apparatuur aansluiten op de AirPort Time Capsule zoals ook op het Ziggo modem of moet ik ook nog een swtch kopen?
    • kan ik dan de WiFi van de AirPort Time Capsule gebruiken?

Alvast bedankt.

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  vinceger.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  vinceger.

Bijdrager
    THX-1138

1) Nee, want je modem staat dat al.
    2) Je kan alles aansluiten op je TC. Op je TC kan je ook nog een switch aansluiten als je niet genoeg poorten op je TC hebt.
    3) Ja

Bijdrager
    MrBelloNLD

Heb zelf al poosje ziggo met TC,

cisco modem van ziggo gewoon standaard gelaten, en de tc in brug werkt prima.
    mocht van “buitenaf” op je tc willen komen, kun je de nodige poorten doorsluizen op je cisco (port-forwarding) maar dit gebruik ik zelf niet

Bijdrager
    vinceger

Kijk, dat bedoel ik, zo zit ik al de hele middag te googelen. Wel/geen brugmodes wel/geen routerfunctie laten uitschakelen.

Bijdrager
    Shmoo

Waar je wel mee moet opletten is dat stel je hebt een Apple TV en je sluit die aan op de kabel dan moet je die kabel niet in het Ziggo kastje stoppen terwijl je Mac verbinding maakt via je AirPort/ Time Capsule. Dat gaat niet werken, je moet OF OF gebruiken.

Zelf hebt ik gewoon het Ziggo modem ingestoken en verder niets aan gedaan. Het kabeltje van mijn Time Capsule heb ik ingeprikt in het Ziggo modem en daarna maak ik verbinding met al mijn device via de Time Capsule. Het Ziggo modem staat er eigenlijk voor spek en bonen, al zou ik daar natuurlijk ook gewoon via wifi gebruik van kunnen maken.

Bijdrager
    makoe

Zelf heb ik upc, dus nu ziggo. Modem/router in brugmodus dus nu een “dom” modem, netwerkkabel naar de Timecapsule. TC is nu router en verzorgt wifi.
    Werkt al een paar jaar feilloos. Extra apparaten sluit je aan op de TC.
    Ik heb ook Timemachine lopen op de TC.

Bijdrager
    SonyaR

Help! Zie dat jullie duidelijk meer weten van Time Capsules en Time Machines dan ik…..

Ik heb sinds kort een nieuw Ziggo modem (Technicolor). Ik gebruikte eerst mijn Time Machine als router voor mijn (niet-wifi) modem. Sinds het aansluiten van de nieuwe modem heb ik op zolder nauwelijks wifi signaal. Ik heb daarom mijn Time Machine naar boven gehaald en wil ‘m daar aansluiten als tweede wifi signaal (access point). Ik krijg het niet voor elkaar.

Mijn Time Machine geeft een groen signaal en volgens de airport utility werkt het prima. Echter, het wifi signaal op zolder is niet verbeterd. Ik heb onder ‘wireless’ de optie ‘off’ aangeklikt en bij ‘network’ de router mode ‘DCHP and NAT’ aangeklikt. Duidelijk verkeerd, want zoals gezegd, is er geen verbetering.

Ik zou enorm geholpen worden met een stappenplan voor het juist instellen van mijn Time Machine, want Ziggo kan me niet helpen. En ik zou liever niet uitsluitend de Time Machine als router gebruiken (door het ziggo modem te deactiveren), want ik heb net de boel allemaal in huis verhuisd naar boven.

Heeeeeeel veel dank voor jullie input!

Bijdrager
    TheBigZ

Heb je de Time Capsule met een ethernetkabel aangesloten op het Ziggo modem? Zo niet, begin daar dan eerst mee.

Bijdrager
    SonyaR

Ja, Time Capsule met ethernet kabel aangesloten

Bijdrager
    TheBigZ

Zet alles uit (modem en time capsule) dwz echt stekker uit het stopcontact.
    Schakel het modem in, en wacht totdat alles (ledjes enzo) uitgedenderd is, dwz enkele minuten.
    Schakel nu pas je Time Capsule in, en start de AirPort Utility op je Mac.
    Initialiseer de TC in brugmodus. Voor details, zie link hieronder.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  TheBigZ.

Bijdrager
    TheBigZ

Voor de afzonderlijke stappen: https://support.apple.com/nl-nl/HT204616

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.