12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    RM

Airport Time Capsule en tweede router

Ik heb een Airport Time Capsule welke als router dient. De wifi modus in de ziggo modem staat uit. Omdat het bereik niet genoeg is op zolder wil ik daar graag een oude router neerzetten welke als acces point dient. Ik kan alles instellen in de oude router. Zoals netwerknaam en wachtwoord ip nr en DHCP staat uit.
    Alleen de Time capsule zit in de 10. range en de router zit in de 192. range. Maar ik krijg maar geen verbinding met de router op zolder.
    Ik zie het wifi netwerk wel maar kan niet verbinden. Moet ik misschien nog iets instellen op de TimeCapsule?

Voorheen had ik ook beneden en op zolder een router staan er werkte perfect, deze stonden wel allebei in de 192. range.

Waar gaat het fout?

Bijdrager
    fred44nl

als je de oude routere niet in 10.x.x.x kan zetten, dan moet je de Airport in 192.168.x.x zetten.

Bijdrager
    RM

Ik kan de oudere wel anders instellen maar dan kom ik er niet meer in.

Bijdrager
    raymin

Natuurlijk kom je er dan wel in, alleen op een ander ip adres uiteraard. Of is dat niet wat je bedoeld.

Welke merk type is je oude router? Wellicht kun je deze gewoon instellen als range extender

Bijdrager
    RM

Ik heb een Sitecom router. Maar ik kan dus niet inloggen als ik hem instel op de 10.0 range.

Ik heb de de Airport en de Sitecom allebei in de 192.168 range staan. Hij zend wel wifi signaal uit op zolder alleen als ik het wachtwoord moet invoeren dan krijg ik toch geen verbinding.

Bijdrager
    raymin

Je stelt de sitecom router in als extender van je Airport. dus niet op allebei dezelfde instellingen maken, dat functioneert niet. Zodra je de sitecom instelt als extender van je airport hoef je ook niet de ip range in te stellen.

Zodra je op je sitecom je ip range moet instellen gaat het al niet goed,

Bijdrager
    RM

Wat bedoel je met instellen als extender? Bedoel je dhcp uit zetten?
    Dit heb ik ook al gedaan..

Bijdrager
    GoeieDag

Gaat het om een bedrade of een draadloze uitbreiding?

Bijdrager
    RM

De oude router wordt met draad verbonden aan de time capsule. Deze hoeft alleen maar het WiFi signaal uit te zenden op zolder.

Bijdrager
    fixar

Niet alle routers zijn zomaar in te stellen als accesspoint/extender.
    Als we het type weten van de sitcom router (en evt de firmware) dan kunnen we met je meekijken of deze ook geschikt is als accesspoint.
    Maar google er vooral zelf ook even op.

Soms lukt het wel om je zin te krijgen door de kabel die vanuit de TC Lan naar de Sitecom WAN poort hoort te gaan daar dan juist in een LAN poort te steken…. maar ikzelf blijf liever weg bij dergelijke lapmiddelen en zet liever apparaten in die berekend zijn op hun taak.

Bijdrager
    RM

IK ben in het bezit van een Sitecom X7 AC 1200.

Bijdrager
    RM

Nou het werkt eindelijk. Alles hetzelfde gedaan maar nu eerst even de netwerkinstellingen verwijderd op iPad en iPhone en dan werkt het wel.
    Wel dhcp en nat uitgezet.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.