1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    fromwalking

Airport / Telefonica (Terra.es)

Ik weet niet of ik nou in de juiste draad zit, of ik een nieuwe moet beginnen…
    Iemand ervaring met Airport en het Spaanse Telefonica / terra.es?

Al ruim een jaar hebben we hier in huis (Spanje) een stabiele internetverbinding via Telefonica, en de [modem?/router?] is ingesteld destijds met een pc laptop, door een “handige jongen”. We hebben hier op “kantoor” (gepensioneerde ouders en ik) vier computers > een G4 – een G5 – een G4 powerbook (ikke) en een PC. De pc en de G4 waren de enige die met een kabeltje aan de [modem?/router?] gekoppeld is, de rest gaat via een draadloos netwerk. Kennelijk was de [modem?/router?] in te stellen als Airport basisstation…

Gisteren was er een stroomstoring. Dat gebeurt wel vaker hier in Spanje. Allemaal een beetje ouderwets, boven-de-grondse stroomkabels enzo…
    Enfin, deze stroomstoring was fataal voor het netwerk, kennelijk, want er was géén netwerk meer! Ik heb al mijn kennis uit de kast gehaald, heel mijn powerbook doorzocht, alles … en het bestaande netwerk (heel simpel, familie-naam – geen password) op proberen te sporen…. Gewoon echt verdwenen. De G4 van mijn pa had verbinding via het kabeltje, stond op “automatisch” dus toen het netwerk verdween, schakelde de computer kennelijk automatisch over op “ethernet”… Het Airport symbooltje was bij hem grijs, maar hij had wel internet. Heel irritant. De pc ook.

Na heel veel zoeken, kwam ik er niet meer uit; ik legde mijn powerbook naast de G4 en nam de gegevens over van de Ethernet instellingen van de G4 en HOPLA!!! Google (mijn startpagina).

Sorrie voor dit epistel, maar nou komt dus de vraag:
    Hoe maak ik een nieuw netwerk aan? Heeft iemand ervaring hiermee met zo’n (Telefonica) modem?

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.