8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Hosep

AirPort TC maakt geen verbinding met internet

ik gebruik al een tijd een ATC met veel plezier. Nu kreeg ik laatst een nieuw modem van Ziggo (connect box) en wilde ik de ATC opnieuw configureren. Na de configuratie geeft het programma een groen lichtje bij de ATC en een oranje lichtje bij “internet”. Ook op de ATC zelf brandt het lichtje groen.

Als ik echter de UTP kabel uit de ATC haal en rechtstreeks op mijn MacBook aansluit heeft deze wel internet. Het ligt dus volgens mij niet aan de bekabeling.

Maar geen internet en dus geen WiFi via de ATC.

Iemand een idee wat het euvel kan zijn?

Bijdrager
    fred44nl

hoe heb je de ATC ingesteld ??

heeft het Ziggo modem een ingebouwde router en staat de ATC in bridge modus ??

heb je de ATC met een UTP-kabel aangesloten en de ATC ingesteld op “Maak draadloos netwerk aan” ??

etc.etc.

Bijdrager
    Hosep

<p class=”cite”>fred44nl op 28 april 2019 om 11:41</p>
    hoe heb je de ATC ingesteld ??

heeft het Ziggo modem een ingebouwde router en staat de ATC in bridge modus ??

heb je de ATC met een UTP-kabel aangesloten en de ATC ingesteld op “Maak draadloos netwerk aan” ??

etc.etc.

Ja ik heb hem precies zo ingesteld. Alleen ziggo modem staat niet in bridge modus. Dat heeft ook nadelen. Mijn vorige modem stond ook niet in bridge modus en toen deed hij het prima. Verder staat ie precies hetzelfde.

Bijdrager
    fred44nl

wat is het ip-adres van de ATC ??

heb je dat handmatig ingesteld ??

geeft de dhcp-server van het modem ip-adressen uit in dezelfde reeks als het oude modem ??

Bijdrager
    Hosep

De TC geeft een IP adres dat niet in de range ligt van het modem. Dat doet ie automatisch. Ik zal eens kijken wat er gebeurd als ik hem handmatig een IP adres geef dat wel binnen die range ligt.

Wat het IP adres was wat ie vanuit de vorige modem kreeg weet ik niet meer.

Je hoort van me. Bedankt in elk geval tot zover.

Bijdrager
    fred44nl

als je de ATC handmatig een ip-adres geeft, dan moet dat binnen het bereik van het modem vallen, maar buiten de range van de dhcp-server van het modem.

als het modem bijv. 192.168.1.x gebruikt en het bereik van de dhcp-server is 192.168.1.20 – 192.168.1.100, dan moet je dus vóór 192.168.1.20 en ná 192.168.1.100 gebruiken.

Bijdrager
    Hosep

<p class=”cite”>fred44nl op 28 april 2019 om 13:48</p>
    als je de ATC handmatig een ip-adres geeft, dan moet dat binnen het bereik van het modem vallen, maar buiten de range van de dhcp-server van het modem.

als het modem bijv. 192.168.1.x gebruikt en het bereik van de dhcp-server is 192.168.1.20 – 192.168.1.100, dan moet je dus vóór 192.168.1.20 en ná 192.168.1.100 gebruiken.

Ik kom nu helemaal niet meer in de instellingen van de TC. Zodra ik een netwerk heb aangemaakt en hij er naar gaat zoeken dan valt de wifi van mijn modem weg. Ik moet dan de UTP uit de TC trekken. Zodra dat is gebeurd heb ik weer wifi via mijn modem. Ik kan dus de instellingen niet aanpassen omdat het zover niet komt.

Bijdrager
    nnsa

Time Capsule resetten en opnieuw beginnen…

https://support.apple.com/nl-nl/HT201945

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.