21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    STEVEJ0BS

Airport: Signaalsterkte zeer laag

Ik heb een Airport Extreme beneden staan. Een verdieping hoger, hoogstens 6 meter staat mijn iMac. Nu is de signaalsterkte telkens zeer laag tot laag.

Aangezien een airport 25 meter bereik heb vraag ik mij af waardoor dit komt. Iemand een idee?

Internet loopt best goed met 1MB per seconde…. is het sneller als de signaalsterkte sterker is?

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    macses

die 25 meter is natuurlijk berekend in een open ruimte en niet met allerlei hindernissen zoals betonnen muren en plafonds.
    Ik geloof dat de airport express gepromoot wordt om to 50 meter ver te zenden maar mijn zender staat een verdiep lager met 1 muur en 1 plafond tussen en ik heb maar 1 tot 2 streepjes. Heb er dar meteen een 2de tussenstation bijgekocht en in het midden geplaatst (ter hoogte van de B&O met airtunes) en nu is signaalsterkte steeds maximaal.
    Groeten

Bijdrager
    Tinnieman

ik heb hetzelfde gehad in mijn ibook. het bleek dat de antenne in mijn ibook niet helemaal goed aangesloten was op de airport express kaart. je moet echt even doordrukken blijkt

misschien dat dat het is?

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Ik heb trouwens een iMac Intel 20″

Bijdrager
    dams1

Als je een botonnenvloer hebt komt het daardoor. Een beetje bij het raam zetten wil nog wel helpen. Je kunt ook een expander kopen die het signaal versterkt.

Bijdrager
    frederikbove

hangt ook al hoeveel ijzer er in de betton zit.

Bijdrager
    iJoost

Niet direct signaal sterkte maar wel altijd ook de moeite waard, even kijken hoe het zit met de andere draadloze netwerken in de buurt en op welke kanalen die zitten (Widget: AirTrafficControl). Kies een kanaal wat minimaal 4 kanalen afligt van andere in gebruik zijnde kanalen.

Bijdrager
    Lexis

Dit probleem heb ik ook, maar ik heb daarom op de eerste verdieping, onder mijn kamer, in het stopcontact een airport express geplugd. Het werkt nu perfect. Steeds volle signaalsterkte enz.

Bijdrager
    ajschol

Hier ook: betonnen vloeren. Op de zolder had ik zeer zwak signaal. Ik heb een tweede Airport Express aangeschaft die mijn netwerk uitbreidt. Ik had geen zin om mijn bestaande airport express naar boven te doen, omdat ik beneden vrijwel al mijn muziek via iTunes naar mijn stereoset stream. Nu heb ik op zolder prima verbinding, met als extra voordeel dat ik ook boven in de studeerkamer mijn muziek kan streamen naar een stereoset, en daar mijn printer kan aansturen, die al boven stond.

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Mijn Airport stond op de grond.

Ik heb hem nu zo hoog mogelijk opgehangen. Resultaat: 100% signaalsterkte! En niets minder.
    Qua snelheid maakt het volgens mij geen mallemoer uit.

Bedankt voor de hulp.

PS: hoe heet die widget waarmee je kunt zien of er mensen gebruik maken van mijn Airport?

Bijdrager
    iJoost

Dat is geen widget maar een toepassing. Hij heet Airport-beheerprogramma en werd ooit gratis door Apple verstrekt. Nu is ie iets lastiger te vinden maar ik zag ‘m laatst nog ergens. Daarmee kun je dus de logfile van je Airport bekijken (begrijpen is weer iets anders).

Maar waarom zou je je er druk over maken? Gewoon WPA2 erop en je hebt nergens last (meer) van.

Het onderwerp is al veel vaker aan de orde geweest. Zoek maar even. Dan vind je alle argumenten voor en tegen beveiliging. De verschillen tussen WPA en WEP. De zin en onzin van SSID verbergen en van een restrictie op MAC-adressen. De maximaal haalbare snelheden met 11 Mbit/sec en 54 Mbit/sec. Etcetera…

Het is allemaal tot in den treure hier besproken. ZOEK!

Bijdrager
    AdriaanB
    ”Tinnieman”

ik heb hetzelfde gehad in mijn ibook. het bleek dat de antenne in mijn ibook niet helemaal goed aangesloten was op de airport express kaart. je moet echt even doordrukken blijkt

misschien dat dat het is?

ik had precies hetzelfde met mijn iMac G5, gewoon even aandrukken

Bijdrager
    DK master

Maar in de intel iMac zit geen losse Airport kaart;) dus aandrukken wordt wat lastiger…

Bijdrager
    TypeWriter

Een handige plek voor een wifi router is ook het trapgat. Scheelt al gauw 2 streepjes.

Maar als je er een printer op wilt aansluiten wordt het een beetje lastig.

HE

Bijdrager
    DESMEV

Heb hier thuis een iMAc van ± 1 jaar oud staan (met express kaart) en een iMac van een half jaar oud (idem) en een extreem base station. De 1 jaars Mac komt uit de serie waarvan de ontvangst bij een heleboel uit die tijd gewoon slecht was. Had, als ik me goed herinner, te maken met een fout in de interne onbedoelde afscherming van de kaart. Om even aan te geven hoe erg het ermee gesteld is: 1 en max 2 streepjes. Oja en de basestation staat aan de andere kant van een halfsteens muur (10 cm dik) zonder ook maar 1 splintertje staal erin. Totale afstand: 1.50 meter. De jongere Mac heeft nergens last van. Altijd 4 strepen. En er was volgens Apple geen oplossing voor. Die weet ik dan wel, maar daar was Apple het niet helemaal mee eens en de helpdesk gaf aan “dat ik de afstand moest verkleinen. En dat sommige mensen de Basestation naast de computer hebben staan, wat meestal een verbetering gaf…” Ja lees de vorige regel nog maar even een keer om hem door te laten dringen. Humor dat wel.
    Tja.

Gebruik dan ook altijd zoveel mogelijk een kabel. Werkt altijd, nooit problemen en altijd maximale snelheid.

Bijdrager
    imathieu

Ik had een gelijkaardig probleem: het signaal van mijn draadloos netwerk kwam niet ver genoeg.

Ik had de helpdesk van belgacom en apple gebeld, maar die wisten beiden geen oplossing.

In pure wanhoop ben ik toen naar de pc-boer gelopen, waar ik voor honderd euro een adapter had gekocht die het internet zonder kwaliteitsverlies via het stroomnet verzendt.

Ik moet zeggen: ik ben er ontzettend tevreden mee. Mijn mac (ook een imac) herkende het apparaat onmiddellijk en ik moest niets installeren.

O ja, het toestel in kwestie heet dlan duo.

Bijdrager
    Pjotr

Omdat ik 4 verdiepingen bewoon met de nodige bewapende betonvloeren, heb ik 2 ExpressBS en 2x ExtremeBS. Samen een groot draadloos netwerk via WDS. Zou het waarschijnlijk ook met een of 2 BS kunnen. Nadat ook de buren plots behoefte kregen aan aan WiFi heb ik die extreme dingen aangeschaft. Kanaalkeuze wijzigen had slechts beperkt (nauwelijks) effect. Nu dus overal fabeltastisch bereik.

Dat magnetron, en andere draadloze apparaten interfereren zal wel. Gewoon meer van die dingen kopen in een WDS plaatsen was voor mij de oplossing.

Bijdrager
    mcbijna

Ik zit op zolder met experia box en af en toe zet ik m’n imac beneden.
    Eerst had ik 2 streepjes “bereik” en geloof het of niet, sinds ik de box op z’n kop heb gelegd en antenne’s naar beneden heb gericht, tadaa 5 streepjes.
    Heb ook nog een airport express maar die gebruik ik niet eens.
    Had e’m toen gelijktijdig gekocht met imac maar eigenlijk zonde geweest.

Bijdrager
    DMT

Ik heb een 20 mb/s verbinding van een provider (mag ik reclame maken?)… daarbij kreeg ik een wireless router….. staat OP de begane grond en heb tot 3 streepjes bereik op zolder….. dichte trappen, beton en ijzer aanwezig!:D
    rest van het huis en achter in de tuin (15 diep) vol bereik…..:D

Ligt gewoon aan het zendstation, hoe sterker hoe beter… niet??

Bijdrager
    Gans

Het meest belangrijke voor de signaalsterkte is een goed begrip van de afstraling van het wifi-signaal. Zoals je ook in de handleiding kunt lezen (zie leest die dingen?) kun je de extreme het beste tegen een muur aan ophangen. Het signaal straalt namelijk niet naar achteren af (dus richting de muur). Dat wil zeggen dat als je hem neerzet hij niet naar beneden afstraalt. Als je daar dus zit, heb je weinig signaal.

Ik merkte het (toen hij bij mij nog op een tafel stond) direct als ik op mijn bed ging liggen, lager dan het apparaat… weg signaal, terwijl ik er vlak bij was!

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.