13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    reddog

Airport sharing

He draadloze wonderkinderen,

Ik gebruik mijn iMac om een wifi in het huis te draaien. In de system preferences kies ik dan voor “Internet Sharing to computers using Airport”. Onder Airport options kan ik dan het netwerk een naampje geven (iPod-Touch in mijn geval) en een WEP beveiliging kiezen met l/p.
    Dat werkt als een zonnetje!
    Totdat ik airport even dicht en open zet of de iMac herstart. Dan staan de instellingen nog goed maar staat airport weer op aleen ontvangst. Om het iPod-touch netwerk weer aan te zetten moet ik handmatig internetsharing een keer aan en uit zetten.

Het lijkt me een bug maar weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat airport sharing gewoon altijd mijn iPod-touch netwerk instellingen als standaard gaat uitvoeren?

grr Red

iMac 24″ 2.4 Ghz, Leopard 10.5.4.

Bijdrager
    Oppie

Het lijkt mij geen bug, maar een keus die Apple heeft gemaakt.

Je kunt natuurlijk je Mac gewoon in sluimer zetten, ipv uit. Dat is uiteindelijk ook de bedoeling met een Mac die je dagelijks gebruikt…

Bijdrager
    reddog

In de praktijk is dit al het geval maar ik probeer ook het energiegebruik laag te houden door airport regelmatig uit te zetten. Grappig is dat het probleem nu op dit moment natuurlijk niet plaats vind….

Bijdrager
    Oppie
    ”reddog”

…ik probeer ook het energiegebruik laag te houden door airport regelmatig uit te zetten.

Dat meen je toch niet hè?!

Bijdrager
    roy
    ”Oppie”
    ”reddog”

…ik probeer ook het energiegebruik laag te houden door airport regelmatig uit te zetten.

Dat meen je toch niet hè?!

Ongelofelijk :roll:

Bijdrager
    Erwal

Dit verdient absoluut een award!

Bijdrager
    reddog

Bijdrager
    Erwal

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Bijdrager
    reddog

Back to topic!

Na een restart worden mijn airport internetsharing instellingen wel bewaard maar niet uitgevoerd en dat blijft voor mij een bug!

Bijdrager
    Erwal

Waarschijnlijk overbodige vraag, maar toch: heb je wel de laatste firmware van de airport?

Moderator
    Poezenbeest

Lijkt me niet zozeer iets van OSX, maar iets van internet en netwerken…

Bijdrager
    reddog
    ”Zerk”

Lijkt me niet zozeer iets van OSX, maar iets van internet en netwerken…

zou het ook passen ja… “beam me up Scotty”

Ik heb nog nooit aparte firmware voor het airportkaartje langs zien komen hoor. Ik denk dat dat er ook niet is.

Bijdrager
    ferdi

ik probeer ook op deze manier een verbinding met een ps3 aan de gang te krijgen, maar dit lukt niet.
    de ps3 ziet mijn mac wel, maar een map sharing lukt niet.
    vast iets met ip adres die de ps3 wil weten, ik kom er niet uit.

ervaring hiermee iemand?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.