8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    El_Koffie

Airport Scanning

Goedemiddag!

Na een inbraak 2 nieuwe Imacs gekocht :cry: , normaal is dat een feestje, maar nu een beetje gek.
    In ieder geval, heb ik nu continu last van een Airport-kaart die de hele tijd aan het scannen is.
    Dit resulteert in het wegvallen van de verbinding, en resulteert ook in vreemde netwerkfouten.
    de network-settings zijn precies overgenomen van de laptops die vrstoptw aren gelukkig, maar de nieuwe Macs kunnen elkaar niet vinden over het netwerk.

Als de Macs met elkaar willen connecten, dan komt er een foutmelding -37.

We hebben wel Filevault uitgeschakeld, maar ze vinden elkaar nog steeds niet.

Na die inbraak, ook nog netwerkproblemen, wordt er beetje tuureluurs van….

Hoop dat iemand mij op weg kan helpen.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    iJoost

Ruim eens even de oude “voorkeursnetwerken” op op die Macs.

Bijdrager
    El_Koffie

Ehh doe ik dat in de netwerkvoorkeuren, of moet dat via de Library?

Bijdrager
    dspiers

Volgens mij kan je hier kijken:

SystemPrefs > Network > highlite Airport, click on Advanced > en onder de Airport Tab zou je voorkeursnetwerken kunnen staan.

Bijdrager
    Dennis002

Er zijn nogal wat mensen met een chronisch network scanning probleem met Leopard, er is geen eenduidige oplossing, er staan uiteenlopende suggesties in de Apple Discussions. Mijn klacht over het lange uitblijven van een adequate oplossing werd aldaar van het forum verwijderd, dus wat je daar leest is kennelijk een selectie.
    Maar wellicht zit er voor jou de oplossing bij.

Bijdrager
    dspiers

de Macbook van mijn vrouw heeft precies het zelfde.

Het schijnt dat er een bug fix is in de beta van 1.5.5. Hopelijk komt die Leopard update snel uit.

Bijdrager
    El_Koffie

Hmmm heb op Apple Discussions gekeken, maar de tip om nu iedere keer je Airport aan en/of uit te zetten is wat omslachtig.
    :)

Wel vervelend zeg, ben benieuwd of Apple met een fix komt in de beta-versie van de upgrade….

Bijdrager
    polyfollia

Ik merkte dat het vaak alleen maar lijkt alsof die Airport blijft scannen, als je op het Airporticoontje in de menubalk klikt en de muis ingedrukt blijft houden, stopt na enkele seconden het scannen (‘zoeken’). Dan verandert de statusboodschap ‘zoeken’ in ‘ingeschakeld’ en stopt het scannen. M.a.w. zodra je op het icoontje klikt, begint de airportkaart te zoeken…

grt, polyfollia

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.