6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    hansenonline

airport revisited?

hoi,

ik heb een prolbeempje met mijn airport.
    als ik mijn ibook gebruik kan ik mijn basestation zien in het airportconfiguratie scherm en ook in macstumbler. ik kan pingen op mijn basestation en mijn adslmodem, maar niet op internetpagina’s dus ook niet internetten en mailophalen.
    als ik de ethernetkabel gebruik die van de ibook naar het basestation gaat gebruik en de instelling in systeemvoorkeuren op airport heb kan ik wel internetten. wat is er nu fout?

ik heb een alcatel ethernetmodem die getweaked is en als dhcpserver werkt. hij geeft nieuwe ip nummers, maar ik gebruik handmatig de nummers zoals die in het dns gedeelte vsn het modem zijn ingesteld.
    die nieuwe nummers werken ook niet.

wie heeft er een idee?
    het heeft allemaal gewerkt tot dat de airportkaart kapot ging en ik nu een nieuwe kaart erin heb.

daan.

Moderator
    Adriaan Mol

Dit komt (hoogstswaarschijnlijk) omdat je geen DNS servers hebt ingevuld in je Systeem Voorkeuren -> Netwerk.

Je gebruikt Planet Internet, ik weet niet wat daar de DNS servers van zijn (één daar van is 195.121.1.34). Vul deze zowiezo alvast in je voorkeuren en het zal moeten werken. Het is verstandig om dan ook even Planet te bellen voor de andere.

Bijdrager
    hansenonline

nu doet mijn airport kaart het alweer niet.
    status inactief in netwerkhulpprogramma. ik wordt er helemaal gek van.
    dinsdag een nieuwe airport kaart gekregen en nu alweer kapot?
    wat kan er mis zijn in mijn ibook?

daan.

Bijdrager
    PeterK

Heeft de nieuwe kaart het helemaal nooit gedaan? In je eerste bericht zei je dat je wel kon pingen.
    Wat zijn bij systeemvoorkeuren/netwerk precies je instellingen?

Weet je zeker dat je nieuwe airport kaart goed in je iBook zit? wanneer er niet goed contact gemaakt wordt werkt hij ook niet.

Je maakt verbinding met internet via je getweakte modem, dus op je iBook hoef je verder geen DNS instellingen op te nemen, die moeten in je modem/router zitten.
    Ik neem naan dat je airport hulpprogramma al geprobeerd hebt?

Moderator
    Adriaan Mol
    ”PeterK”

Je maakt verbinding met internet via je getweakte modem, dus op je iBook hoef je verder geen DNS instellingen op te nemen, die moeten in je modem/router zitten.

Nee. Je moet wel DNS servers invoegen op je iBook. Althans, als het geen domeinen kan resolven.

Probeer eens het volgende IP te pingen: 17.254.3.183. Zeg even of dat wel lukt.

Bijdrager
    hansenonline

sinds wanneer moet je je aanmelden bij een netwerk?
    dat ging toch automatisch?

adriaan heb je advies opgevolgd van de dns nummers.
    heb handmatig ipnummer gedaan ipv dhcp en het werkt nu.

ga de computer herstarten en kijken of het nog steeds werkt.

daan.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.