9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    cles

Airport probleem (valt vaak weg)

Maccers

Ik heb een Airport extreme en een Imac 24inch
    Sinds enkele weken valt vaak mijn airport signaal bijna weg.
    Hij zakt van de volle 4 streepjes naar 2. Als ik dan op het airport signaal klik
    staat er Airport: scanning na enkele seconden springt dit weer op Airport: on

Heeft iemand een idee wat dit is?

Cles

Bijdrager
    victor93

dat heb ik een tijdje geleden ook gehad maar naar 2/3 weken ging het vanzelf weer over

Bijdrager
    LEXY

Valt dan ook je internet verbinding weg? Zo niet, het blijft een draadloos signaal onderhevig aan allerlei invloeden van buitenaf.

Bijdrager
    corneeltje

Dat scannen doet de computer volgens mij altijd. Ik vroeg me ook af of dit normaal is en ben het eens gaan checken in de winkel. Als je op de radar klikt, draait het rad van zoeken steeds even rond blijkbaar.

Bijdrager
    LEXY

Sterker nog, als je op het AirPort symbool in je menubalk klikt, geef je daarmee opdracht tot scannen van draadloze netwerken.

Bijdrager
    Bor

Ja, ik heb het sinds kort ook regelmatig. Ik merk wel dat ik het probleem als ik beneden zit (bij het ding) nouwelijks heb en op de 2e verdieping is het echt heel erg. Volgens mij hebben de nieuwe buren hetzelfde kanaal in gebruik als wij, moet ik maar eens aanpassen dan.

Mijn Airport station is één van de eerste ufo’s.

Bijdrager
    corneeltje

Het is een groter wordend probleem volgens mij:

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=128639&highlight=

Ik heb het opgelost door naar n (ik ging maar tot g) over te stappen, in mijn geval betekende dit een nieuwe MacBook en een Time Capsule gekocht.

Bijdrager
    LEXY

Er komen immers ook steeds meer draadloze netwerken bij.
    Het is logisch dat door over te stappen naar ‘n’ het probleem verholpen lijkt, volgens de specs heeft dat een twee maal zo grote reikwijdte dus een sterker veld.

Bijdrager
    LEXY

Misschien verdwijnen alle problemen wel met de volgende update volgens AppleInsider:

[size=18:c4e95415af]Briefly: Mac OS X 10.5.5 to address AirPort glitch[/size:c4e95415af]

By Slash Lane
    Published: 10:00 AM EST
    Development of Apple’s upcoming Mac OS X 10.5.5 Update appears to be winding down, with only a couple of new fixes making their way into recent builds, including one aimed at wireless issues.

This past week saw two new pre-release distributions of the 320MB Leopard update fall into developers’ hands. The first arrived mid week as Mac OS X 10.5.5 build 9F25, but contained no noticeable changes from the build the preceded it.

More recently, developers were treated to build 9F29. That build tacked on a pair of fixes, one of which tackles an issue between Macs and previously joined AirPort networks, people familiar with the software say.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.