9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    nibbi

Airport probleem na updates macos 10.5.6

Volgens mij had ik hierover iets gelezen maar ik kan het nergen meer vinden dus even deze vraag.

Mijn internet werk niet meer zo lekker via mijn Airport.
    Hij is constant aan het zoeken naar de airport het lijkt erop dat dit gebeurd is na de update naar macosx 10.5.6.

Kan iemand mij een link sturen naar het draadje hierover

bedankt mike

Bijdrager
    Chantal C.

Ik heb er met mijn TC ook last van. Alhoewel hij nu sinds zondagmiddag weer goed draait:

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1815530&tstart=0

Bijdrager
    nibbi

Bedankt voor de link is even kijken of we dit kunnen verhelpen…..

greetz MIke

Bijdrager
    Pad

ik heb sinds de laatste update hetzelfde probleem

Ik krijg vaak de melding

” U bent niet verbonden met het internet.
    Safari kan de pagina ‘http://getsatisfaction.com/apple/topics/apple_have_not_resolved_time_capsule_internet_connection_dropping_issues2’ niet openen omdat de computer niet is verbonden met het internet.”

Na een klik op het airport icoontje heb ik weer verbinding maar het zo irritant……

De systemlog zegt:

Jan 3 01:04:04 Macintosh kernel[0]: AirPort: No beacon for too long time
    Jan 3 01:04:04 Macintosh kernel[0]: AirPort: Link Down on en1
    Jan 3 01:04:21 Macintosh kernel[0]: Auth result for: 00:22:15:ff:0c:aa MAC AUTH succeeded
    Jan 3 01:04:21 Macintosh kernel[0]: AirPort: Link Up on en1
    Jan 3 01:04:23 Macintosh mDNSResponder[16]: Note: Frequent transitions for interface en1 (192.168.1.9); network traffic reduction measures in effect

Sinds de laatste update is mijn verbinding dus ook niet meer stabiel. Ik heb de laatste airport update al een keer terug gedraaid door een nieuwe archive installatie van Macosx maar helaas is deze weer overruled door de laatste algemene update van het besturingssysteem.

Bijdrager
    mikeynl

Idem hier.

En het vreemde was dat ik op mijn machine ook niet meer via de Utility bij de Express en Extreme kon. Via mijn MacBook werkte alles feilloos.

Mijn stappenplan:

– reset modem
    – reset Extreme
    – reset Express

Extreme als DHCP server ingesteld.

Airport Utlity opnieuw op mijn iMac geinstalleerd.

En geen problemen meer.

Succes!
    michel

Bijdrager
    Kippewit

Zelfde probleem, maar nog steeds niet opgelost (ook niet na voorgaand stappenplan). Iemand een idee?

Bijdrager
    –help

Geen dubbele DHCP servers in het netwerk mag ik hopen ?

Bijdrager
    Kippewit

Ik krijg 1 variabel ip-adres van mijn provider, ik heb een ADSL modem, daar staat DHCP in elk geval AAN. Als ik het daar uit zet, dan heb ik hoedanook nergens internet, ook niet via een draadje rechtstreeks in de modem.

Bijdrager
    Pad

Ik krijg net (11 maart 2009) mijn iMac terug na een reparatie. Ik had twee problemen met deze nieuwe Apple: veel disk I/O errors en veel Airport verbindingsproblemen (Beacon lost meldingen). Eerste probleem is opgelost doordat de schijf vervangen is. Het tweede probleem is er nog steeds. Constant opkomende en wegvallende verbindingen door Airport.

Andere Mac’s (Powermac en Macbook) werken probleemloos.

Dus maar weer terug naar de winkel. Wordt er een beetje hopeloos van en pissig!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.