3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Bros

Airport probleem

Ik heb een imac g4 met een airrport extreme kaart.
    Een adsl modem (wireless) waarmee ik verbinding leg met het internet.

Sinds kort houdt mijn imac de instellingen voor het inloggen via de Airport niet meer vast.
    Kort geleden Tiger geinstalleerd en daarbij de mac volledig opnieuw geformateerd. Helpt niet.

Opvallend is tevens dat ik altijd de storingsonderdrukking moet aanzetten omdat ik anders helemaal geen verbinding kan leggen.

Heb ook een mac mini die geen problemen geeft. Daarbij is storingsonderdukking niet nodig.

Had de modem op WEP beveiliging staan tot ik problemen kreeg. Nu is er geen beveiliging actief.

Tot slot heb ik ook twee airport express stations die ook via hetzelfde netwerk de printers aansturen. Ook die behouden hun instellingen.

Kortom:
    Hoe zorg ik dat mijn Imac ook na opstarten weer de instellingen behoudt en waarom heeft deze wel storingsonderdukking nodig en de rest van de stations niet?

Alvast bedankt,

Gad Bros

Bijdrager
    Rini

Heb je al probeerd om je adsl router op een ander kanaal te zetten ?
    standaard zitten ze een beetje rond kanaal 10 – 13 te pielen. Probeer es rigoreus naar kanaal 1
    gewoon kijken of dat verschil maakt.

Verder goeie ontvangst ? schommelt dit ? tussen 1 streepje en 4 streepjes ?

Bijdrager
    Bros

Het lijkt erop dat het door de ADSL router niet zlef ater kiezen van een kanaal de oplossing is.
    Na het forceren van een kanaal, niet 1 want daar stond het standaard op.
    Is na een aantal keren opstarten nog steeds de verbinding in stand.

De sterkte is nu ook constant en stabiel.

hartelijk dank vor de suggestie,

Gad
    :D

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.