14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    r.vanbeek

Airport probleem #1.000.000 [OPGELOST !!]

Beste mensen,

Heb sinds deze week een iMac 20″ Intel. Nu is alles naar wens behalve de draadloze verbinding met het internet. De router, Linksys Wireless-G 2,4 Ghz type WRT54G, loopt steeds vast na 10-15 minuten nadat ik op internet ga met de iMac. Nu is 1x resetten niet zo erg, maar 10-20x per dag begint me flink de keel uit te hangen kan ik wel zeggen ! Ik heb de OSX software al ge-update naar 10.4.6 en de router omgezet naar G only en de download snelheid is al aangienlijk gestegen, maar hetgeen dat verholpen moet worden, het crashen van de router, is dus niet gebeurt ( wat mac belooft met de update ) Nu hebben we thuis 3 computers, 1 aan vaste lijn waar de router aanhangt, en 1 laptop en de iMac die op het draadloze netwerk lopen.

Ik heb uiteraard het forum al doorgespit naar tips, maar het probleem is nogsteeds niet verholpen.

Wie o wie is er wel uitgekomen en heeft dit probleem kunnen verhelpen ?

Bij voorbaar dank !

Bijdrager
    Nickel

Heb je al geprobeerd de Firmware van de router te upgraden. Die is te vinden op http://www.linksys.com. Succes ermee!

Bijdrager
    Napsju

Zeker de WRT v5? Kijk hier eens voor ervaringen over de v5. :x :oops:

Bijdrager
    cyrus

Kan het zijn dat je op hetzelfde kanaal als je buren of een eigen andere accesspoint ?

Ik heb dat ook eens mogen ervaren.. Je zoekt je een ongeluk en dan blijkt het zoiets stoms te zijn.

Hopelijk heb je er wat aan

Bijdrager
    Chester2

Ik heb met een Linksys WAG54G (net zoiets) al jaren dezelfde problemen.
    Nu heb ik wireless uitgezet (hij werkt alleen als router met draad) en het draadloze signaal worden door Airporten expressen gedaan.

Bijdrager
    Chester2

Ik heb met een Linksys WAG54G (net zoiets) al jaren dezelfde problemen.
    Nu heb ik wireless uitgezet (hij werkt alleen als router met draad) en het draadloze signaal worden door Airporten expressen gedaan.
    Linksys kan het niet oplossen, firmware helpt niet. Gewoon rotdingen. Ik wou dat ik gelijk met een Belkin begonnen was.

Bijdrager
    Gans

Ik had dit ook. Het heeft te maken met je provider die wil tegengaan dat je het netwerk deelt. Je kunt dit te verhelpen door de instellingen van de dhcp-lease teranderen in bijvoorbeeld vernieuw iedere 10 minuten. Dat hielp bij mij in ieder geval.

Bijdrager
    HSL
    ”Gans”

Ik had dit ook. Het heeft te maken met je provider die wil tegengaan dat je het netwerk deelt. Je kunt dit te verhelpen door de instellingen van de dhcp-lease teranderen in bijvoorbeeld vernieuw iedere 10 minuten. Dat hielp bij mij in ieder geval.

bullshitt.

je provider herkent de router niet wat er verder in je netwerk zit.

Bijdrager
    byrolf

pittige taal moet ik zeggen…. voor een moderator.
    zo stimuleer je wel de communicatie!
    ‘vooral-doorgaan’
    ( voor de ‘letterlijken’ onder ons … dat bedoel ik dus andersom)

Bijdrager
    r.vanbeek

Bedankt voor de reacties tot nu toe, heb de DHCP al ingesteld op 10 minuten, nu maar afwachten !

Bijdrager
    Jello
    ”HS-L”
    ”Gans”

bullshitt.

je provider herkent de router niet wat er verder in je netwerk zit.

Idd, dikke bullshitt … stel nu dat je een gewone pc/mac achter de modem hebt hangen.. die doet ook niet per uur een dhcp-renew en release hoor … een router speelt een pc dus waarom zou die dan opeens wel om de 10 minuten moeten…

Maar je zegt dat de router vastzit, hoe merk je dit? Kan de PC nog inloggen op de router? Zoja, dan loopt de router niet vast …
    Heb jij dan nog verbinding met het internet?
    Heb jij dan nog een geldig intern IP-adres? (Geldig: zelfde range, niet in gebruik op andere computer, …)

Bijdrager
    r.vanbeek
    ”Jello”

Maar je zegt dat de router vastzit, hoe merk je dit? Kan de PC nog inloggen op de router? Zoja, dan loopt de router niet vast …
    Heb jij dan nog verbinding met het internet?
    Heb jij dan nog een geldig intern IP-adres? (Geldig: zelfde range, niet in gebruik op andere computer, …)

Niemand kan dan meer op internet, dus neem aan de dat de router dan gecrasht is. Zodra hij gereset is kan iedereen weer zijn gang gaan.

Bijdrager
    Jello

Maar mijn vraag is niet of je nog internet hebt …

Mijn vragen zijn…
    Kan je nog inloggen op de router (via 192.168.0.1 of wat dat ip van je router ook is)
    Hebben de computers nog wel een geldig ip …

Als je nog kan inloggen op de router is die niet gecrasht, dan heb je wrs geen geldig ip meer van je isp, en Zo lokaliseer je dus ene probleem …:|

Bijdrager
    iJack
    ”byrolf”

pittige taal moet ik zeggen…. voor een moderator.
    zo stimuleer je wel de communicatie!
    ‘vooral-doorgaan’
    ( voor de ‘letterlijken’ onder ons … dat bedoel ik dus andersom)

Het vervelende met email en geschreven tekst is dat je het op verschillende manieren kunt opvatten. Deze moderator valt best mee hoor, hij was even vergeten het :wink: erbij te zetten! :)

In spreektaal met mijn vrienden of kennissen is “bullshit” echt niet vervelend bedoeld… Moet kunnen toch?

groetjes!

Jaap.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.