10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Mrzl

Airport pc-imac

Een kennis van mij heeft een imac (scheerspiegel met superdrive, weet de specs zo gauw even niet) met een airportcard en een laptop met windhoos xp en een airportcard.

Nu wil ze dat de pc via de imac kan internetten, maar het wil maar niet lukken.
    De mac doet het prima met de airport, maakt contact met het internet, en hij is zo ingesteld dat de pc toegang kan krijgen tot de mac.
    De pc maakt verbinding met de mac, maar daar houdt het dan ook mee op (je ziet rechts onderin een icoontje met het berichtje dat er verbinding is met de computer van xxx)

Ik hoop dat ik het hiermee een beetje duidelijk uitgelegd heb en dat iemand weet hoe ik dit op kan lossen:(

Alvast dank voor reacties:D

Bijdrager
    henkverhaar

Op de mac ‘internetverbinding delen’ aanzetten?

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    Mrzl

allereerst dank voor de snelle reacties.
    Het is juist de bedoeling dat de computers draadloos met elkaar verbinding gaan maken, en dus niet met een crossover kabel. Of is er geen andere optie?

Internet delen was al aangevinkt btw

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    Mrzl

De pc is een Medion, waar alles al ingebakken zit, hij is onder andere klaargemaakt voor wifi en lan-vebindingen, wat mij ook weer niks zegt..

Ik weet eigenlijk niet zoveel van peecees, ik heb namelijk altijd met een :apple: gewerkt:wink:

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    Mrzl

De pc ziet de mac wel.

ik moet even een afspraak maken om er weer heen te gaan, dan lijkt het me handig dat ik het even met je afstem, als je dat wilt, tenminste, ik zit nu namelijk op mijn werk.

ik zit zelf niet bij i-chat, maar zou het ook via de mail kunnen?
    (mrzl@wanadoo.nl)

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    Mrzl

Doe maar rustig aan, in ieder geval lvast dank voor de moeite!:D

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.