16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    janjettee

Airport, oud modem en Apple-helpdesk

Airport configureren
    Heden geprobeerd airport te laten werken, niet gelukt. Mijn PowerPC G5 met 10.4.8 heeft een vaste verbinding met ADSL-Planet via een oude, ±5 jaar, Speed Touch HOME.
    Configuratie met hulp van goed instructieboek.
    Overleg met Planet helpdesk, van goede wil maar kwamen er pas laat achter dat het modem waarschijnlijk te oud is en niet werkt met Airport. Hun advies: Informeer bij Apple en vraag of dat klopt en welk modem dan wel geschikt is.
    Apple-helpdesk na allerlei vragen over registraties en aankoopdata: Ik krijg geen ondersteuning van mijn Airport omdat ik dat al een half jaar geleden gekocht heb, dat ik het vandaag pas uitpakte, jammer, tot 90 dagen na aankoop heb je recht op hulp. Eerst 49,50 euro betalen dan kunnen ze advies geven.
    Mijn vragen: klopt het verhaal van Planet en zo ja welk modem moet ik aanschaffen.
    Zijn er gelijke Apple-helpdeskervaringen en kunnen we daar iets aan doen?

Bijdrager
    Napsju

Speedtouch Home ombouwen naar een Pro dmv een softwarehack?

Bijdrager
    janjettee

Kan dat? zo ja hoe?

Bijdrager
    Oppie

Bruring.com: SpeedTouch Home naar SpeedTouch Pro Tweak.

Is goed te doen; de telnet sessie kun je met de Terminal uitvoeren met het commando:
    [code:1:92f8a688eb]telnet 10.0.0.138[/code:1:92f8a688eb]en dan [enter] indrukken, en doorgaan zoals op de hacksite staat aangegeven.

Moderator
    Strifer

of je koopt een router die je ertussen zet en klaar ben je. zo werkt het bij mij met een speedtouch home en planet adsl en airport.

Bijdrager
    janjettee

Vraagjes na doorlezen tweakprocedure:
    welke firmware moet ik gebruiken, hoe controleer ik welke ik heb?
    Uitleg is voor Windowsmachine, is dit gelijk aan Apple machine?
    “Is goed te doen; de telnet sessie kun je met de Terminal uitvoeren met het commando: ”
    na openen terminal typen: telnet 10.0.0.138 en dan enter?
    groet

Bijdrager
    janjettee

Of je zet er een router tussen; tussen modem en airport? Welke router heb jij? wat moet ik instellen?

Bijdrager
    janau

Ik had ook zo’n oud Alcatel modem. Dat werkte prima samen met Airport Express en mijn iMac. Alleen, als je de Airport als router wilt gebruiken en je er meer dan een computer op wilt aansluiten moet je inderdaad het apparaat hacken. De eerste generatie kon echt maar 1 computer tegelijk aan.
    Bovendien heeft dit modem een erg onhandige interface als je poorten wilt forwarden: alleen via terminalcommando’s.
    Ik zou echt eens denken aan een moderner modem.
    Wanneer je kiest voor een draadloos modem vervalt de huidige functie van de Airport. Die zou je kunnen gebruiken voor muziek naar je stereo te streamen.

Bijdrager
    Oppie

Ja, zo was het, de AirPort kon toentertijd geen VPN/PPTP aan, waar die ongetweakte modem mee werkt; nu kan het dus wel via AirPort. Je hoeft dus niet te tweaken; makkelijk is het wel. Eén keer even ervoor gaan zitten, en je bent ‘klaar’.
    Over die firmware hoef je jezelf m.i. niet druk te maken: gaan met die banaan!

Maar eigenlijk kun je gewoon een gratis (moderne) modem bij Planet vragen als trouwe klant; als je namelijk je abbo opzegt en weer (elders of bij Planet) afsluit, krijg je die (en meer) ook gratis. Dus ze zullen best genegen zijn jou er eentje te geven, als je een beetje -liefjes- doorzeurt…:)

Bijdrager
    Oppie
    ”janjettee”

Uitleg is voor Windowsmachine, is dit gelijk aan Apple machine?

Ja, is hetzelfde; ipv de regel:
    Kies Start –> Run, of Start –> Uitvoeren. ga je op je Mac naar de map Programma’s>Hulpprogramma’s en zoek je het progje ‘Terminal’; open deze en nu krijg je soortgelijk schermpje te zien als op de getoonde afbeelding.
    Daar voer je dus deze opdracht op uit:
    Typ “telnet 10.0.0.138”, druk hierna op ENTER. 10.0.0.138 staat voor het IP van uw modem, heeft uw modem een ander IP, verander dit dan.
    Je kunt alle in te voeren commando’s (zorgvuldig) kopiëren ( :apple: + C) uit de tekst van de website en plakken ( :apple: + V) in de Terminal.

Bijdrager
    janjettee

Hallo toch niet zo eenvoudig!
    graag je hulp
    Om het wachtwoord te verkrijgen staat er: kopieer deze regel in eerder genoemde site. Welke site?
    Stap 3 neem de volgende instellingen over ipadres sunnetmask dns etc ; ik kan allen ip adres wijzigen ander niet.
    Stap 4 Ga na PPTP en verwijder alle invoeren. De bovenste kan ik niet verwijderen er staat zoiets van in use 10.0.0.150 Ook bij Phone book kan ik de eerste niet verwijderen wel de tweede..
    Kan je helpen?

Bijdrager
    janjettee

Trouwens het liefjes vragen om een ander modem heeft nog geen resultaat gehad. Doen ze niet meer, zeggen ze. Dus waarschijnlijk veranderen van provider zal dan de oplossing moeten brengen.

Bijdrager
    janjettee

Het wachtwoord heb ik trouwens gevonden omdat dat op een papiertje onderop het modem zat geplakt.

Bijdrager
    wilko

Als je heel exact de stappen volgt die op de site staan beschreven kan er echt weinig fout gaan hoor.
    [size=9:696efde92c]als het echt niet lukt kan ik ook wel een keer langskomen, afhankelijk van waar je woont. Dan fix ik het. Heb het een aantal keer gedaan, met succes ;)[/size:696efde92c]

De tips van een router ertussen of een nieuwe modem: met alle respect, maar dat is echt onzinnig. Deze modem werkt _perfect_ als router.

Bijdrager
    janjettee

Hoi, nog steeeds niet gelukt, Wilko waar woon jij? Kunnen we ook via msn contact hebben?
    groet
    Jan Bakels

Bijdrager
    janjettee

Kan en wil iemand nog reageren op mijn probleem?
    Zo niet dan is het jammer en moeten we deze poging maar afsluiten.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.