7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    djkiwi

airport network wordt niet onthouden als netwerk (opgelost)

Sinds een tijdje moet ik telkens wanneer mijn iMac opstart handmatig mijn wireless Airport netwerk selecteren. Niet dat dit erg is, maar het is wel irritant omdat hij dit wel doet op mijn iBook en Powerbook.

Voorheen heeft hij dit namelijk wel gedaan, maar ik denk doordat ik mijn Airport express heb ge-reset er iets “mis” is.

Is dit een “keychain” issue, of een setting in “internet connect” ?

Wie o wie kan mij helpen…….

Bijdrager
    Liam

Dat heb ik ook wel eens gehad en bij mij ging het over toen ik in het Airport Hulpprogramma, of in de AirPort-configuratie-assistent (dat vergeet ik altijd), m’n wachtwoord opnieuw invoerde.

Bijdrager
    rembrand

Als je naar systeemvoorkeuren/ netwerk gaat
    Kun je invullen dat airport automatisch met je
    voorkeursnetwerken verbindt.

Bijdrager
    JeeVee

Ik heb dit probleem gehad. Het bleek dat de gegevens van het aangemaakte vookeursnetwerk niet overeenkwamen met het werkelijke netwerk.

Na de gegevens van het voorkeursnetwerk te hebben aangepast ging het weer goed.

Groet Jan

Inactief
    Anoniem

Ik had dit probleem ook. Vond ergens een goede tip die (bij mij) goed werkte.

Bij Systeemvoorkeuren –> Netwerk je netwerk(en) verwijderen. Daarna bij Sleutelhangertoegang het wachtwoord verwijderen. En vervolgens bij Netwerk via het + knopje je netwerk en wachtwoord weer toevoegen (dus niet via de menubalk!). Ik heb het idee dat dit door de 10.4.7 update komt, vóór deze update ging het bij mij nog prima via de Menubalk, nu helaas niet meer. Wat me overigens opviel is dat nu het wachtwoord onder Systeem i.p.v. Inloggen staat. Misschien dat dit hier iets mee te maken heeft?

Bijdrager
    djkiwi

ik ga even wat dingen proberen.

Bedankt voor jullie hulp!!

Bijdrager
    djkiwi
    ”jv65″

Ik had dit probleem ook. Vond ergens een goede tip die (bij mij) goed werkte.

Bij Systeemvoorkeuren –> Netwerk je netwerk(en) verwijderen. Daarna bij Sleutelhangertoegang het wachtwoord verwijderen. En vervolgens bij Netwerk via het + knopje je netwerk en wachtwoord weer toevoegen (dus niet via de menubalk!). Ik heb het idee dat dit door de 10.4.7 update komt, vóór deze update ging het bij mij nog prima via de Menubalk, nu helaas niet meer. Wat me overigens opviel is dat nu het wachtwoord onder Systeem i.p.v. Inloggen staat. Misschien dat dit hier iets mee te maken heeft?

ik heb dit gedaan en het werkt!

bedankt!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.