16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Airport netwerk uitbreiden, vreemd probleem.

Vreemd probleem,

Ik wilde mijn draadloze netwerk uitbreiden om een grotere afstand te overbruggen.
    Er is een Airport Extreme verbonden met een kabel vanaf de router die in brugmodus een draadloos netwerk aanmaakt.
    Dan is er een tweede (TimeCapsule) Airport Extreme, in brugmodus, ook met een draad vanaf de router) die het netwerk moet uitbreiden (“breid draadloos netwerk uit”)
    Bij deze instellingen word het netwerk met en zonder draad volledig opgeblazen!!!
    Wanneer ik de TimeCapsule AE ook instel als “maak netwerk aan” werkt alles.

Ik ga ervan uit dat wanneer beide in brugmodus staan, er geen verschil meer is tussen de UTP poorten.

Wat gaat hier fout?, mijnsinziens moet het kunnen werken zoals het was ingesteld..

Bijdrager
    SunKeeper

Waarom niet hier verder? Het gaat nog steeds om hetzelfde netwerk.

Uitbreiden WiFi netwerk

Daarnaast staat dit topic verkeerd gesorteerd.

Bijdrager
    fred44nl

als een AE of een TC met een kabel is aangesloten, dan moet de instelling zijn “Maak netwerk aan” en niet “Breid netwerk uit”
    als het modem als router fungeert, dan moeten beide in brugmodus staan.
    en dan werkt het, zoals je zelf ook al zegt:)

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@sunkeeper,

Het gaat hier over totaal iets anders, lees het nog eens door..

Wat bedoel je met verkeerd gesorteerd???

Bijdrager
    SunKeeper
    JoopJoopJoop op 03 maart 2014

Vreemd probleem,

Ik wilde mijn draadloze netwerk uitbreiden om een grotere afstand te overbruggen…

SunKeeper op 03 maart 2014

Het gaat nog steeds om hetzelfde netwerk.

http://www.onemorething.nl/community/topic/uitbreiden-wifi-netwerk/

Hoezo totaal iets anders? Je eigen beschrijving doet vermoeden dat het om precies hetzelfde gaat.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@sunkeeper,

Dan heb je het niet goed gelezen….

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@fred44nl,

Zou je kunnen toelichten waarom “netwerk uitbreiden” niet werkt?

Bijdrager
    fred44nl

voor zover ik weet is “netwerk uitbreiden” bedoeld voor een draadloze AE of TC.
    maar je hebt ze bedraad aangesloten.
    zelf heb ik dit ook zo, d.w.z. AE en/of TC bedraad en ingesteld op “maak netwerk aan”.

Bijdrager
    jv65

Als je beide Airports dezelfde naam en wachtwoord geeft, maak je een roamingnetwerk aan. Dit is in feite hetzelfde als netwerk uitbreiden.

Zie: Wi-Fi-basisstations: een roamingnetwerk

Moderator
    Mac Daddy

@Joop3x: Zou je voortaan even willen kijken waar je een topic plaatst. Het algemene deel van One More Thing is niet voor dit soort vragen bedoeld. Ik verplaats hem.

En wat jv65 zegt, klopt wel. Heb mijn AE volgens mij ook zo ingesteld. Die is ook met draad gekoppeld.

Bijdrager
    TheBigZ

En verder heeft Vinnie natuurlijk helemaal gelijk dat Joop3x niet iedere keer een nieuw topic voor zijn “netwerk uitbreiden” probleem hoeft aan te maken.

Uitbreiden WiFi netwerk

Bijdrager
    Martin67

ik wilde alleen even reageren op de discussie of het nu is; “breid draadloos netwerk uit” of “draadloos netwerk uitbreiden” beide instellingen zijn in theorie goed. Alleen; de eerste keuze is voor als je met airport utilities werkt op een apple machine en het tweede is voor het voor windows gemaakte airport configuratie programma. Hier een link naar de pdf file van de Apple Airport Networks Manual

http://manuals.info.apple.com/MANUALS/0/MA930/en_US/Apple_AirPort_Networks_Early2009.pdf

ongeveer vanaf blz. 20 de uitleg.

Bijdrager
    Martin67

Bijdrager
    fred44nl
    Martin67 op 03 maart 2014

of het nu is; “breid draadloos netwerk uit” of “draadloos netwerk uitbreiden” beide instellingen zijn in theorie goed.

dit snap ik even niet:)
    je hebt onder Draadloos 3 mogelijkheden:
    – Maak draadloos netwerk aan.
    – Breid bereik draadloos metwerk uit.
    – Uitgeschakeld.

wat jij nu bedoelt met “breid draadloos netwerk uit” of “draadloos netwerk uitbreiden” ontgaat mij helemaal:)

Bijdrager
    TheBigZ

Dit staat er Fred. (pagina 23)

De draadloze modus instellen

De AirPort Extreme ondersteunt twee draadloze modi:
    * ‘Maak draadloos netwerk aan’ (Mac) of ‘Draadloos netwerk aanmaken’ (Windows): kies deze optie als u een nieuw AirPort Extreme-netwerk aanmaakt.

* ‘Breid bereik van een draadloos netwerk uit’ (Mac) of ‘Bereik van een draadloos netwerk uitbreiden’ (Windows): kies deze optie als u van plan bent een ander draadloos apparaat van Apple aan te sluiten op het netwerk dat u aan het configureren bent.

Je kunt het beste de eerste optie gebruiken (“Maak draadloos netwerk aan”).

Bijdrager
    Martin67

@thebigz bedankt voor je duidelijke aanvulling, echter gaan we voor bij aan de degene die dit topic heeft gestart.

Jij zegt:

Je kunt het beste de eerste optie gebruiken (“Maak draadloos netwerk aan”).

dit is de grammaticale code voor een Apple bv. Mac naar Airport

Het probleem van John3x is dat:

Dan is er een tweede (TimeCapsule) Airport Extreme, in brugmodus, ook met een draad vanaf de router) die het netwerk moet uitbreiden (“breid draadloos netwerk uit”)
    Bij deze instellingen word het netwerk met en zonder draad volledig opgeblazen!!!

Bij het uitbreiden van zijn netwerk komt hij in de problemen door een Apple naar Apple commando te gebruiken.

Ik denk dat hij een Windows naar Airport commando nodig heeft: (“Draadloos netwerk uitbreiden”)

@fred44nl Als je vanaf een Mac of iDevice werkt krijg je geen keuze, want je werkt immers toch al van een Apple naar Apple. Mensen met een Windows machine moeten het configuratie programma van het meegeleverde schijfje halen. En hebben wel die keuze.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.