2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Sbojevets

Airport netwerk rariteiten

Hi Maccers,

Ik zal het duidelijk proberen uit te leggen:

Ik heb een Macbook en een iMac G5 iSight. Het draadloze netwerk wordt verzorgt door een Experia box van KPN. Nu kan ik dus slecht verbinding maken met het wireless netwerk en de Macbook. Ik moet steeds opnieuw de WEP-key en de netwerknaam invullen als ik opstart of uit “slaap” kom. Ik heb geprobeerd een voorkeurs netwerk in te stellen in de systeemvoorkeuren. Maar elke keer als ik herstart dan is het wachtwoord (in de systeemvoorkeuren “verbind met voorkeurs netwerk”) veranderd in een ander wachtwoord! Ik kom dus ook niet op het internet terwijl ik wel verbinding heb met mijn netwerk. Er staat in de systeemvoorkeuren: “Airport is verbonden met “Mijn Netwerk”. Airport heeft een door zichzelf toegewezen IP-adres en kan mogelijk geen internetverbinding tot stan brengen.”

Ik kan op de iMac, zonder ook maar iets in te stellen, gewoon op het draadloze netwerk (zonder UTP in de poort) na een herstart of het ontwaken uit sluimer. Dat is het rare dus. Waarom niet met de Macbook? Ik heb hem zelfs opnieuw geïnstalleerd!

Ik weet dat de Experia een raar ding is maar waarom wel met de iMac en niet met de Macbook? Heeft iemand een idee? Ik wordt er een betje naar van. je snapt dat ik de Macbook vooraal heb om draadloos te gebruiken. En dan zonder steeds die stomme WEP-key te gebruiken. HELP!

Bijdrager
    Sbojevets

Opgelost! ik heb in de Experiabox het MAC adres opnieuw ingevoerd. Het was al het juiste adres maar het heeft geholpen! Wat een gedoe. Ik had daarvoor echt alles geprobeerd met systeemvoorkeuren, configuratie assistent en hulpprogramma.

Gek detail: Je voert het in met kleine letters maar de Experia box geeft het MAC adres weer met kapitale letters.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.