7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    ThomasL

Airport netwerk

Probeer mijn Airport Express Netwerk (via een kabel aangesloten op mijn modem router) uit te breiden met een Airport Extreme. Krijg dit niet voor elkaar en krijg steeds de fout ‘The network you selected cannot be extended’.

Tips? Trucs? Lees overall dat het moet kunnen maar krijg het niet voor elkaar.

Bedankt

Bijdrager
    Mausy

Even voor de goede orde, zodat we zeker weten waar we het over hebben. Een Airport Extreme is zo’n plat vierkant doosje vergelijkbaar met een Time Capsule en de Airport Express is zo’n ding dat je rechtstreeks in het stopcontact duwt.

Je zegt dat je je Airport Express netwerk wilt uitbreiden. Maar volgens mij is het verstandiger om je Extreme te gebruiken als hoofd router en de Express als extender. Als ik het goed begrijp kan het ook niet anders. Dus Extreme aan de kabel modem en Expressgebruiken om te “extenden”.

1. Trek de Expres uit het stopcontact.
    2. Installeer de Extreme op de plaats waar je nu je Express hebt hangen en sluit de UTP-kabel van je router aan op de Extreme.
    3. Zet de Extreme aan en start Airport Utility op je Mac.
    4. Configureer de Extreme.
    5. Prik de Express ergens anders in een stopcontact en “extend” je (nieuwe) netwerk naar de Extreme.

Lukt dit niet, dan zul je wat meer specifiekere informatie moeten geven. Maar volgens mij moet dit zo werken.

Bijdrager
    Dbakker

Los van bovenstaande.
    Ik weet niet of je extreme per se zo moet worden ingesteld.

Gewoon Airport-configuratieprogramma starten.
    Je huidige Airport express selecteren.
    Onder tabblad ‘draadloos’ aanvinken: ‘sta uitbreiding netwerk toe’

Douwe-Jan

Bijdrager
    pinkie

Waarschijnlijk probeer je het netwerk van je “modem router” uit te bereiden en dan niet met alle routers, ik heb exact hetzelfde. Wat je moet doen is wat Mausy zegt, je Extreme een eigen netwerk laten maken en dat kun je dan uitbreiden.

Bijdrager
    ThomasL

Bedankt voor de reacties.

Idd. Extreme is een vierkant doosje en een express is een compacte die direct in het stopcontact gaat. De setup is zo door omstandigheden. Ik had eerst de Extreme aangesloten op mijn modem en dan het netwerk uitgebreid door mijn express, maar nu wil ik het omdraaien. Express krijgt het internet signaal en extreme moet dit verder uitbreiden.

Werk via de Airport Utility en heb het al meerder malen opgezet zonder problemen in het verleden. Heb nu beide routers ge-reset en ze zijn up to date qua software.

@ Dbakker
    Waar staat onder tabblad ‘draadloos’: ‘sta uitbreiding netwerk toe’?

Bijdrager
    MacMeijers

Onder “Draadloos”–> Maak draadloos netwerk aan

Bijdrager
    Dbakker

Mogelijk is het zo dat jouw Express deze mogelijkheid niet biedt.
    Ik heb zelf even snel gekeken en inderdaad bij mijn express tref ik het icoontje niet aan.

De gebruiksaanwijzing voor de Express geeft voor een uitbreidbaar netwerk het advies om WDS aan te maken. Zie daarvoor bladzijde 31. De Extreme stel je dan in de modus ‘breid bestaand netwerk uit’.

Je nut dan de mogelijkheden van de Extreme niet uit. Dat is zoals Mausy aangeeft wel jammer.

Douwe-Jan

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.