4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    markj

Airport met of zonder base?

Beste appleëters en beterweters (nou ja beter dan ik hoop ik i.e.g.),

Sinds nov 2002 heb ik een eMac en wil nu een 12″ powerbook met airport extreme kaart erbij kopen om die draadloos kunnen gebruiken.
    Ik zie twee mogelijkheden:
    1. Een airport extreme basestation kopen en daar de eMac bedraad op aansluiten (dit kan toch, hè?) en de nieuwe powerbook via de base gebruiken.
    2. De eMac met een airport kaart uitrusten (tussenvraag, bestond in nov. airport extreme al en hoe weet ik of mijn eMac airport normaal of airport extreme klaar is?) en de eMac als base gebruiken.

1. is wat duurder, maar 2 is misschien onhandig, omdat de eMac dan altijd aan moet staan. Wat gebeurt er trouwens als de eMac in slaap valt, blijft de airport dan nog werken of moet ik hem dan wakker gaan maken?

Mark

Bijdrager
    KarelWillem

1. Dit kan! je hoeft dan je eMac niet aan te laten staan. Maar is inderdaad wat duurder. Je bereik is echter ook groter, dan met 2 airport-kaartjes.

2. Een stuk goedkoper. eMac moet inderdaad aan blijven staan, maar dat heeft meer voordelen dan nadelen (direct beschikbaar, nachelijk onderhoud gaat automatisch). Nadeel: kleiner bereik.

De eMacs hebben in ieder geval vanaf maart dit jaar (nieuwe modellen) een Airport Extreme compatible uitbreidings-slot.
    Oudere eMacs (voor maart 2003) volgens mij niet.

Airport blijft werken, ook als je eMac in slaap valt.

Bijdrager
    markj

Bedankt voor het nuttige antwoord.
    Ik denk dat ik dan maar voor de goedkope oplossing kies, scheelt toch al gauw zo’n 150 euro.
    Wat betreft het bereik, ik wil er graag twee kamers verder mee kunnen komen, 10-12 meter maximum, dat moet toch wel kunnen?
    En als het onhandig blijkt kan ik altijd nog een airport base kopen en beide computers via hun airportkaarten daarop aansluiten.
    Mark
    eMac 700 MHz, combo, 640 kb RAM

Bijdrager
    markj

De Airport antenne van de eMac gaat helaas uit als de computer in slaap valt, maar gelukkig blijven de instellingen wel goed staan.
    Is ook niet zo erg, want ik zal thuis vooral de eMac gebruiken, behalve als mijn vrouw er toevallig achter zit…dat wil dan soms wel eventjes duren.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.