-
Q:
Airport MacBook vs. iMac
Hey,
Ik heb een probleem met de Airport-kaart van mijn iMac denk ik. Het zit zo:
Mijn iMac G5 en mijn MacBook bevinden zich op dezelfde plaats, toch is het signaalniveau van mijn MacBook veel hoger dan die van mijn iMac (MacBook 11/15, iMac tussen 0 en 2/15).
De verbinding op mijn iMac is altijd al slecht geweest, maar ik dacht dat dat kwam doordat ik ver van het basisstation verwijderd zat.Wat zou hier de mogelijke oorzaak van zijn? Een slecht geplaatste Airport kaar? Een systeeminstelling?
de macbook heeft ook een slechtere ontvangst heb ik het idee (heb zelf de powerbook dual) dan de standaard windows doos. heb hetzelfde op mn werk en thuis. over de powerbook g4 maar te zwijgen.
draaien helpt idd wel eens, ook het net een beetje meer kantelen of niet van je scherm helpt ook.
maar toch zou ik het channel veranderen de laatste is geloof ik de sterkste. heb t zelf ook veel moeten wijzigen, in het begin was ik hier de enige met draadloos netwerk, maar nu 5 jaar verder heeft de achterkant van mijn huis 9 draadloze netwrken gevonden en de voorkant van mijn huis (daar staat weer een andere apple) 8 draadloze en allemaal anders (zit maar 8 meter verschil tussen), dus je ziet “klooien” met channels helpt nog wel eens en je merkt ook de signaalontvangersverschillen tussen imac en powermac.ivan
Het ligt niet aan de slechte ontvangst van de iMac maar aan de sterk verbeterde ontvangst van de MacBook.
Hier staat een iMac die een perfect signaal krijgt van de Airport Extreme. In de menubalk ziet deze iMac echter alleen dat basisstation.
De MacBook ernaast ziet ook routers die vijf huizen verder in de straat staan. (stuk of 7 totaal)
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.