11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Macs

Airport MacBook vs. iMac

Hey,

Ik heb een probleem met de Airport-kaart van mijn iMac denk ik. Het zit zo:
    Mijn iMac G5 en mijn MacBook bevinden zich op dezelfde plaats, toch is het signaalniveau van mijn MacBook veel hoger dan die van mijn iMac (MacBook 11/15, iMac tussen 0 en 2/15).
    De verbinding op mijn iMac is altijd al slecht geweest, maar ik dacht dat dat kwam doordat ik ver van het basisstation verwijderd zat.

Wat zou hier de mogelijke oorzaak van zijn? Een slecht geplaatste Airport kaar? Een systeeminstelling?

Bijdrager
    ivan

Ik denk dat je even van “channel” moet wisselen (de router), zit hem bv eens op 7 of 11 of 12.

ivan

Bijdrager
    Macs

Dit heb ik al eens gedaan, en dat veranderde wel wat. Maar hoe komt het dan dat de MacBook wel ontvangst heeft op hetzelfde kanaal?

Bijdrager
    Aardbeihoofd

Misschien moet je hem eens draaien rond zijn as, of een beetje verschuiven… het kan helpen.

Bijdrager
    Ispank

Misschien zit de antenne dieper verwerkt in de imac, bij de macbook zit die verwerkt in de scharnier van het beeldscherm en de laptop.

Bijdrager
    macpro

Zit het antennekabeltje wel goed in de Aiport kaart?
    Dat wil wel eens voor komen en zorgt meteen voor een slecht bereik.

Bijdrager
    ivan

de macbook heeft ook een slechtere ontvangst heb ik het idee (heb zelf de powerbook dual) dan de standaard windows doos. heb hetzelfde op mn werk en thuis. over de powerbook g4 maar te zwijgen.

draaien helpt idd wel eens, ook het net een beetje meer kantelen of niet van je scherm helpt ook.
    maar toch zou ik het channel veranderen de laatste is geloof ik de sterkste. heb t zelf ook veel moeten wijzigen, in het begin was ik hier de enige met draadloos netwerk, maar nu 5 jaar verder heeft de achterkant van mijn huis 9 draadloze netwrken gevonden en de voorkant van mijn huis (daar staat weer een andere apple) 8 draadloze en allemaal anders (zit maar 8 meter verschil tussen), dus je ziet “klooien” met channels helpt nog wel eens en je merkt ook de signaalontvangersverschillen tussen imac en powermac.

ivan

Bijdrager
    AdriaanB
    ”macpro”

Zit het antennekabeltje wel goed in de Aiport kaart?
    Dat wil wel eens voor komen en zorgt meteen voor een slecht bereik.

hier had ik ook last van, de antenne zit gewoon los

Bijdrager
    Mac Rules

Het ligt niet aan de slechte ontvangst van de iMac maar aan de sterk verbeterde ontvangst van de MacBook.

Hier staat een iMac die een perfect signaal krijgt van de Airport Extreme. In de menubalk ziet deze iMac echter alleen dat basisstation.

De MacBook ernaast ziet ook routers die vijf huizen verder in de straat staan. (stuk of 7 totaal)

Bijdrager
    chlorophyl

MacBook heeft inderaad een veel beter ontvangst. Heb hier ook een iMac en PowerBook en die ontvangen VEEL minder signalen dan de MacBook.

Niks om je zorgen over te maken dus.

Bijdrager
    ivan

je wil trouwens niet weten hoe vaak de routers wisselen van aantal op de macbookpro, soms zijn het er 2 soms 9 zet je de airport uit en weer aan (op je macbook) dan ziet ie in ene alles weer, blijft een beetje een rare die express card door de jaren heen.

ivan

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.