9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Pixeldude

AirPort MacBook Pro defect?

Das een hele tijd geleden dat ik me hier heb ingelogd. Maar wat betreft Mac fora blijft er maar één de beste.

Ik heb sinds een paar weken problemen met het draadloos netwerk hier thuis. Verbinding kan ik prima maken, maar de snelheid varieert heel erg. de ene keer heb ik volle snelheid maar de andere keer slipt de lijn gewoon dicht en komt dr niets meer door de ‘draadloze trechter’

Ik begin te geloven dat het aan mn MacBookje ligt… Ik heb de Tool MenuMeters geïnstalleerd en die houd keurig bij wat mijn huidige snelheid is, en hier is inderdaad te zien dat de snelheid gewoon naar nul zakt.

We zitten met zn alle op een ExperiaBox van KPN en de enige Mac gebruik (ik dus) lijkt hier last van te hebben.

Iemand een suggestie of een idee?

Bijdrager
    Hansi2124

Misschien de Experiabox op een ander kanaal zetten? Je kan nl. last hebben van netwerken die bij je in de buurt rond hetzelfde kanaal zitten.

Bijdrager
    johnkeates

Wat staat in de logboeken vermeld?

Bijdrager
    Pixeldude
    Hansi2124 op 02 september 2010

Misschien de Experiabox op een ander kanaal zetten? Je kan nl. last hebben van netwerken die bij je in de buurt rond hetzelfde kanaal zitten.

Dat is wellicht een idee, eens kijken of ik daar wat meer over kan vinden, en of het kan…

johnkeates op 02 september 2010

Wat staat in de logboeken vermeld?

Van de router of van mn MacBook?

Bijdrager
    johnkeates

Alle logboeken die wat met de verbinding te maken hebben, o.a.:

– Experiabox
    – System.log

Dan natuurlijk alleen de laatste dag of iets dergelijks om niet meteen het hele forum onder te spammen.
    Verder kan je natuurlijk kijken of je hetzelfde probleem hebt op andere draadloze netwerken.

Je kan ook kijken of de beveiliging klopt, of je AirPort niet tussendoor steeds verbinding wil maken met andere netwerken, of je experiabox in een magnetron staat.

Verder zijn er dingen als controle door de ethernet aansluiting te proberen, misschien gaat het dan ook wel sloom, en dan heeft het dus niks met de verbinding te maken.

Bijdrager
    Pixeldude

Ik kan zowel op de router als via de setting geen mogelijkheid vinden om hem op een ander kanaal te zetten…

Het log boek van de router ziet er zo uit (kleine greep uit de laatste gebeurtenissen)

[IMG]http://i55.tinypic.com/16h7vvt.png[/IMG]

Kan dat portmappen (waarschijnlijk mn broetje die aan het gamen is) de router langzaam maken oid?

Bijdrager
    Hansi2124

Ik neem aan dat je broertje niet de hele tijd aan het gamen is;-) Als hij in ruste is, is dan je snelheid wél hoger?

En wist je dat je in je router kan komen door een ip-adres in je browser in te geven? Meestal is dat iets van http://192.168.1.1 of zoiets. Als dat gelukt is, kan je bij Wireless (of zoiets) waarschijnlijk wel het kanaal aanpassen.

Bijdrager
    Pixeldude
    Hansi2124 op 02 september 2010

Ik neem aan dat je broertje niet de hele tijd aan het gamen is;-) Als hij in ruste is, is dan je snelheid wél hoger?
    En wist je dat je in je router kan komen door een ip-adres in je browser in te geven? Meestal is dat iets van http://192.168.1.1 of zoiets. Als dat gelukt is, kan je bij Wireless (of zoiets) waarschijnlijk wel het kanaal aanpassen.

haha nou hij heeft vakantie dus hij probeert het;)
    ik heb nog even goed gekeken en heb een instelling gevonden waarmee ik hem kan switchen van kanaal. ben benieuwd..

Moderator
    Strifer

ik heb hetzelfde probleem met mijn macbook pro. ik denk echter dat er een apparaat is dat stoort in mijn flatgebouw en dat mijn wifi ding in mijn macbook pro langzaam slechter aan het worden is (of zelfs kaduuk aan het gaan is). de iphones en de macbook van mijn vriendin hebben er namelijk geen last van. ik kan geen andere verklaring vinden :s

op het moment vol bereik en volle snelheid en een lage RSSI.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.