3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    cmc

airport, maar vaak melding dat telnr ontbreekt [opgelost]

Na een storing een paar weken terug heeft mijn internet kuren…
    Wat is gebeurd:
    Een stroomstoring zou de aanleiding zijn van ontregeling van diverse routers hier in de omgeving: ik weet van zowel microsoft- als mac-gebruikers dat op die dag de internetverbinding niet meer werkte (toevallig???) allemaal xs4all-klanten.
    Een vriend van mij moest router resetten, ik moest de instellingen in de mac opnieuw instellen. Heb thuis ook een microsoft pc staan, en die deed het wel gewoon op dat moment.

Wat gebruik ik:
    een ibook G4, airportkaart en router: draytek (vigor 2600 we).
    Omdat het enigzins zoeken was wat ik waar in moest vullen, kan het zijn dat ik momenteel teveel info ingevoerd heb.
    Dit heeft tot resultaat dat als (meestal, niet eens altijd?!?!) ik opnieuw de computer opstart, of uit de sluimerstand haal, ik de mededeling krijg dat er geen internetverbinding gemaakt kan worden omdat het telefoonnummer ontbreekt. Ik heb dan echter op dat moment wél internet!
    De mac logt dan in eerste instantie wel in op ichat, maar gooit hem er dan weer uit en soms probeert ie het spontaan weer opnieuw, wat dan daarna ook gewoon goed blijft gaan.
    Bij mail krijg ik de melding dat de verbinding voor 2 accounts is mislukt, en dat zijn dan 2 xs4all-accounts (het .mac-account doet het wel). Sluit ik mail af en open het opnieuw, dan is de mededeling weg en kan ik ook weer alle mail ontvangen (op een andere manier lukt dat namelijk niet).

Wat staat er bij netwerkstatus onder systeemvoorkeuren:
    airport staat op groen (airport is voebonden met het netwerk ‘default’, u bent verbaonden met het internet via airport),
    interne modem staat op rood (interne modem is geconfigureerd maar heeft geen verbinding, ‘verbind automatisch is geselecteerd’),
    ingebouwd ethernet staat op rood (de kabel voor ingebouwd ethernet is niet aangesloten).

In mijn herinnering stonden hier vroeger maar 2 items (airport en nog een ander, weet alleen niet meer welke…), maar hoe verander ik dit nu?
    Heb het gevoel dat als een van deze drie hier weg is, mijn probleem ook opgelost zou zijn. Klopt dat?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Bijdrager
    stijnbokhove

interne modem staat op rood (interne modem is geconfigureerd maar heeft geen verbinding, ‘verbind automatisch is geselecteerd’),

De interne modem moet je NIET op automatisch verbinden instellen; je gebruikt namelijk de Airport, dus de modem is overbodig…

groet
    stijn

Bijdrager
    cmc

Bedankt Stijn,

Had inderdaad wel het vermoeden dat het probleem daar moest liggen, maar durfde niet goed zelf iets te verwijderen, omdat ik geen zin had het risico te nemen weer het hele systeem plat te gooien.
    Dat het niet werkte was al vervelend genoeg, maar dat het, na herstel, door mijn eigen schuld weer fout zou lopen, zou ik helemaal iets te veel van het ‘goeie’ vinden…

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.