8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    TimTheTank

Airport maak verbinding maar internet werkt niet

Goedenavond,

Zoals de titel al zegt, volgens airport is er een verbinding, maar alsnog werkt safari niet via mijn draadloze internet. Ik krijg dan gewoon de melding dat het openen van de pagina is mislukt.

Ik ben deze avond bezig geweest met het proberen op te lossen van dit probleem, maar het is mij nog niet gelukt, daarom vraag ik het hier even.

Wanneer ik de macbook (2.2ghzduo, 4gb ram, draait op 10.6.4) via een draad verbind aan het internet werkt hij gewoon perfect. Dus ik dacht als ik handmatig alles bij Airport hetzelfde invul als het automatisch gaat bij Ethernet (IP/Subnetmaker/Router/DNS), dat het dan wel zou werken, maar dat is niet zo. Nou ben ik alles behalve een expert op dit gebied, dus ik kan alle hulp gebruiken.

De router (van SMC, wat ook de naam is van mijn wireless network) en het modem heb ik al eens gereset, maar dat bracht geen uitkomst. Hier nog even een plaatje van hoe het er nu uitziet (terwijl er geen ethernetkabel in zit). Als het nodig is kan ik natuurlijk ook even plaatjes maken van de geavanceerde netwerkinstellingen.

Bvd,

Tim

Moderator
    unSOUND

Waarom zou je alles handmatig invullen ? Als je hetzelfde IP adres gebruikt bij beide aansluitingen kun je een conflict krijgen aangezien de router jouw ethernet-poort en jouw Airport antenne als 2 verschillende apparaten ziet. Gewoon bij geavanceerd de TCP/IP instellingen op automatisch zetten en de DHCP lease vernieuwen.

Bijdrager
    TimTheTank

Bedankt voor je reactie.

Het was een soort van poging om het te laten werken, zoals gezegd heb ik er geen verstand van. Maar ik snap wat je bedoelt met een conflict.

Wanneer ik het bij TCP/IP op automatisch zet (via DHCP) en de DHCP lease vernieuw komt er inderdaad een ander IP adres, maar er kan nog geen internetverbinding gemaakt worden.

Dan krijg ik namelijk dit:

Moderator
    unSOUND

Een zelftoegekend IP adres betekend in de regel dat de router hem niet pakt. Sommige providers staan nieuwe MAC adressen ( zoals jouw Airport kaart ) niet zomaar toe, dan moet je de router uit zetten en een half uur tot 2 uur later weer aan zetten met het nieuwe apparaat ( in dit geval de Airport ).

En kijk eens bij de instellingen van de SMC router, wellicht staat daar iets niet goed.

Bijdrager
    TimTheTank

Dan is het ook prima als de router de hele nacht uitgaat neem ik aan?

Ik zal eens even kijken wat ik kan vinden over de instellingen van de router.

Bijdrager
    Vinhelper

Je kan ook even het programma Diagnostische Netwerkinfo starten, dat staat een beetje verstopt in Systeem>Bibliotheek>CoreServices.

Kan vaak precies aantonen waar het mis gaat in je netwerk.:wink:

Succes!

Bijdrager
    justhan

Je hebt het over een modem en een router. Hoe staat je Airport Express ingesteld, want moet deze ook niet als bridge ingesteld worden (kijkt daarvoor schuin naar unSOUND en Vinhelper)?

Bijdrager
    TimTheTank

Zo’n Airport Express stekker heb ik niet, als je dat bedoelt tenminste.
    Met Airport bedoel ik gewoon wat er al in de macbook zelf zit.

Trouwens, het werkte niet om de router een nachtje uit te doen.

Ik heb door de instellingen van de router zitten kijken, en ik heb de firmware ge-update.
    Verder heb ik niet echt iets kunnen vinden waarvan ik dacht dat het fout zou staan, maarja ik weet er dus niet al teveel vanaf…

Nu heb ik als tijdelijke oplossing de beveiliging van mijn draadloze netwerk eraf gehaald, maar dat is natuurlijk niet permanent.

Nog een vraagje; Als ik alles (IP/DNS/Subnet) nu zou opschrijven en dan handmatig zou invoeren nadat ik de beveiliging er weer op heb gezet, zou dat dan kunnen werken?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.