5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Lisettegeisli

Airport kan Timecapsule niet vinden

Hallo allemaal, ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik heb al heel lang een probleem met mijn Timecapsule waardoor ik geen wifi meer heb.

Het probleem was eerst dat er de hele tijd het oranje lampje knipperde EN airport kon de Timecapsule niet vinden. Nu heb ik (na heel wat speurwerk op het internet hoe ik dit moet aanpakken) de Timecapsule via de ethernet-kabel aangesloten op mijn iMac en geconfigureerd. Daarna werd het lampje groen en was ik helemaal blij!! Maar helaas, airport kan de Timecapsule nog steeds niet vinden. Als ik de kabel tussen mijn modem en de Timecapsule aangesloten heb is het lampje wel groen. Ik hoop dat iemand mij (in lekentaal) kan helpen want het is echt heel vervelend dit:sad:

Bijdrager
    fred44nl

waarom laat je die kabel dan niet tussen het modem en de TC zitten ??
    maar als dat niet kan, dan denk ik dat je de TC verkeerd hebt ingesteld.

lees dit maar eens door:)

Howto: Airport Extreme of TimeCapsule icm een ADSL- of kabelmodem

Bijdrager
    Lisettegeisli

Ik laat de kabel ook tussen het modem en de TC zitten (was meer om aan te geven dat het lampje wel groen is maar dat Airport de TC niet kan vinden). Toen ik de instellingen had veranderd, ip-adres e.d., werd het lampje groen (was daarvoor knipperend oranje).

Bijdrager
    fred44nl

is er ook een kabel tussen de TC en de AE ??

Bijdrager
    MacModus

Heb je de laatste software er op staan? Zoja, geef de TC eens een reset, en begin opnieuw met instellen.
    gewoon heel rustig alle stappen doen. Begin met bedraad en later pas de wifi. Haal ook even alle instellingen weg bij je netwerk instellingen en begin daar ook opnieuw. Dan heb je in ieder geval alle logische stappen ondernomen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.