8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Mr Van

airport kaartje upgrade naar “n” snelheid

Het oude “airport kaartje kost zonder de n norm kost nog steeds 50 euro, komt hier dan geen vervanger voor met de nieuwe N norm. zodat oudere macs ook van deze snelle overdracht gebruik kunnen maken.

Het lijkt me logisch dat er een nieuw kaartje komt ter vervanging ? oftwel IEEE 802.11a/b/g/n ?
    lijkt jullie dit ook waarschijnlijk dat dit kan en komt.

(Het nieuwe AirPort Extreme-basisstation is gebaseerd op een IEEE 802.11n-conceptspecificatie en is compatibel met IEEE 802.11a, IEEE 802.11b en IEEE 802.11g.)

onderstaand bedrijf was hier al tijden mee bezig..
    http://www.xirrus.com/11n/

Geblokkeerd
    Anoniem

Alle nieuwe Macs met een Core 2 Duo processor (dus alle macs die via apple.nl
    te koop zijn), hebben deze nieuwe Airport kaart al. Ik denk dat ze gewoon even
    wachten tot de produktie hoog genoeg licht (in andere woorden, zodra ze ook
    daadwerkelijk kunnen leveren).

Maar ik zou me niet te druk maken over die N-versies hoor:)
    Voor gewoon snel internet heb je er geen winst bij. Gewoon internet gaat
    volgens mij tot maximaal ±20Mb namelijk:)

Bijdrager
    patricko

Sommige mensen hebben ook servers thuis en op kantoor.

Bijdrager
    PietjePuk

Ik denk dat ze wachten tot de N-standaard is goedgekeurd eerder.

Bijdrager
    iljitsch

Voor de Macs met een Core 2 Duo CPU (op één model na) krijg je bij het nieuwe basisstation software om de 802.11n functionaliteit te activeren en het gerucht gaat dat je die software ook voor $5 zal kunnen kopen. Ik denk niet dat Apple met nieuwe airportkaartjes gaat komen voor oudere machines, dat hebben ze ook niet gedaan toen we van 802.11b naar 802.11g gingen.

Bijdrager
    patricko
    ”iljitsch”

Voor de Macs met een Core 2 Duo CPU (op één model na) krijg je bij het nieuwe basisstation software om de 802.11n functionaliteit te activeren en het gerucht gaat dat je die software ook voor $5 zal kunnen kopen. Ik denk niet dat Apple met nieuwe airportkaartjes gaat komen voor oudere machines, dat hebben ze ook niet gedaan toen we van 802.11b naar 802.11g gingen.

Nee zo zijn ze wel. Ze hopen dat je gewoon een hele nieuwe machine koopt. Omgekeerd werkt het ook vaak zo, kaartjes uit het vorige model passen niet in het opvolgende model. Kassa!

Bijdrager
    Electr0n

Naja ik vind dat toch onzin, dat ze de kaartjes aanpassen zodat die niet in een oude mac gaat.
    Toch bullshit:)

Bijdrager
    PietjePuk

Ik geef je gelijk, nonsens.:roll:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.