7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Mr Van

airport kaart weg ??

Airport kaart ziet mijn ibook niet meer.
    Had een kernel panic (draaiende skippyball) alles stond vast en moest opnieuw opstarten. dit lukte niet (na uiteindelijk 15 minuten laten opstarten kwam alles langzaam weer in beeld) nu ziet hij echter geen airport meer. Ben al naar schijfhulp gegaan en herstel van bevoegdeheden , (waar hij nu al 15 minuten mee bezig is) hij is bijna aan het einde (herstellen) echter gaat niet verder….

noem mij maar bassie, want ik weet niet wat er nu weer aan de hand is…..

Bijdrager
    Esquare

Bassie, naar mijn idee is je harde schijf aan z’n eindje. Heb je Schijfhulpprogramma ook de schijf laten controleren? (Dus niet alleen de ‘bevoegdeheden’?)

P.S.: Een draaiende skippyball is géén kernel panic.

Bijdrager
    Nihilist

Bassie, je zou ook ’s kunnen overwegen de stand-alone van 10.4.10 combo te downloaden. Dat heeft bij mij ook zo’n soortgelijk probleem verholpen.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=305533

Bijdrager
    Mr Van

Heb vanacht de harde schijf laten controleren, echter bleef hangen in het begin (hij maakt ook een klein beetje draaiend geluid )

Kan toch niet zomaar in 1 keer kapot gaan ?

Bijdrager
    sypie

Hij gaat ook langzaam kapot. Als het opstarten 15 minuten duurt dan is hij 15 minuten aan het proberen te lezen van je schijf… Ergens doet iets het nog wel, maar niet goed meer. Als ik bassie zou zijn dan zou ik een nieuwe schijf halen, de huidige in een externe behuizing doen en alle data proberen te redden nu het nog mogelijk is.

Bijdrager
    Mr Van

Kan je een nieuwe harde schijf voor je ibook gewoon weer bestellen.
    de data die erop staat is niet zo belangrijk. deze is van mijn vriendin (en die heeft de copy van mijn photo library & itunes. voor de rest staan er een aantal programma’s op die erop stonden toen ik hem tweedehands kocht , das dan pech, echter deze computer wordt alleen voor muziek, en internet gebruikt ( en af en toe een fotootje)

Dus gewoon een nieuwe harddisk bestellen?

bedankt Daan.

Bijdrager
    sypie

Die kun je bij de meeste computer toko’s halen. Even naar de afmetingen en aansuitingen kijken/noteren zou voldoende moeten zijn.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.