8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Arab4Mac

Airport kaart voor iBook?

Hallo allemaal…

Ik heb een ibook g3 700mhz. Ik wil graag een airport kaart aanschaffen om van de voordelen te genieten van het wireless zijn. Nou is mijn vraag: “Kan ik een aiport extreme kaart erin bouwen of zijn deze specifiek voor de g4? Als dat niet kan, welke andere mogelijkheden zijn er buiten de gewone extreme kaart. En hoe zit het met de snelheid? Ik hoorde dat de airport extreme wel 5 x zo snel is als de gewone airport kaart. Dat is wel een verschil, vinden jullie niet..En kan ik met met een airport kaart ook met een windows-netwerk verbinden..

Ik zou graag reacties hebben die deze zaak voor mij wat beter kunnen verduidelijken? Alvast bedankt

gegroet!!

Bijdrager
    joostovermars

airport extreme gaat niet in de ibok, maar voor internetten maakt dat weinig uit. je merkt het verschil eigenlijk alleen bij file transfer over een netwerk.

verbinding maken met een windows netwerk zou gewoon moeten kunnen, maar ik heb ergeen ervaring mee.

gewoon een normale airport inbouwen dus.

Bijdrager
    tennapel

Je haalt de hoogste verbindingssnelheden alleen tussen twee computers als de computers redelijk dicht bij elkaar staan.

Een ADSL verbinding is nu zo’n 2Mb, een ‘normale’ airport is zo’n 11Mb. Kortom, tenzij je continue veel data tussen twee computer uitwisselt voldoet een normale Airport kaart uitstekend.

Verbinding met een Windows machine is geen probleem. De WiFi standaard is net zo’n standaard als wanneer je met een UTP-kabel en een hub een verbinding zou maken.

Bijdrager
    bommels

Op apple.com is het niet erg duidelijk, maar hier: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106777
    staat dat alle iBook G3 modellen geschikt zijn voor de airport kaart, en dat de airport extreme kaart in de iBook G4 kan (en dat laatste klopt zeker:-P )

Airport haalt 11 mbps maximaal, Airport extreme kan 54 mbps aan. Maar dan moet de verbinding wel helemaal toppie zijn, zie eerdere posts.

grtz bart

Bijdrager
    Arab4Mac

Dank jullie wel!

Het is nu duidelijk dat ik gewoon voor de airport kaart moet gaan dus..En verbinding maken met een windows netwerk zou dan ook geen probleem moeten zijn.

Mooi..

Bijdrager
    Sad

Ik zoek me helemaal gaar op de Apple support site die uitblinkt in onduidelijkheid en documenten uit 1999.

Bij dat document op Apple support site staat dat de gewone Airport kaart op alle iBooks kan, behalve de G4. Bij het document http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107440 over de Airport extreme kaart staat wel een 1 GHz 17 inch iBook genoemd, maar ja…..

ik heb een nieuwe iBook G4, 12 inch (van dit jaar). Moet daar nou een extreme kaart in of een gewone Airport??? Weet iemand dat?

Bijdrager
    tennapel

Op de link die je zelf post staat heel duidelijk het volgende:

When sold separately, the AirPort Extreme Card (Figure 1) requires one of these computers:

* Power Mac G5
    * Power Mac G4 (FW 800)
    * PowerBook G4 (12-inch)
    * PowerBook G4 (12-inch DVI)
    * PowerBook G4 (15-inch FW800)
    * iMac (17-inch 1GHz)
    * iMac (USB 2.0)
    * iBook G4
    * eMac (ATI Graphics) (See Note)
    * eMac (USB 2.0)

Voor je iBook G4 heb je dus een Airport Extreme kaart nodig.

Bijdrager
    Sad

Verhip zeker verkeerd gekeken?!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.