9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    ATT

Airport kaart ibook G4 verwijderen

Beste iedereen,

Hier in huis heb ik een ibook G4. Nu verliest deze de hele tijd de connectie met mijn AE (zie: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1415490#1415490 ) dus wil ik een check uitvoeren of de antenne nog wel goed vast zit aan de airportkaart. Nu weet ik van de G3 versie dat de airport kaart onder het toetsenbord zat maar bij de G4 is dit volgens mij niet meer.
    In de handleiding kan ik er in ieder geval niks meer over vinden.

Weet iemand van jullie een goede site hiervoor (lieft met foto’ s) of heeft iemand een ander idee waar dit aan kan liggen…?

Alvast bedankt voor het meedenken,

ATT :apple:

Bijdrager
    Applemoes

Iets te snel gelezen dacht dat je een G4 tower had hier de iBook:

http://manuals.info.apple.com/n/ibg4-apc-cip1.pdf

Edit: vorige bericht verwijderd. Zou je de volgende keer de EDIT knop willen gebruiken?

Bijdrager
    jipz

zit gewoon onder het toetsenbord hoor. Palletje boven de ‘6’ ontgrendelen, palletjes boven de ‘1’ en de ‘backspace’ naar voren trekken, toetsenbord opbeuren en klaar.

Bijdrager
    Sbojevets

Jipz, welkom op het forum! Gelijk al een nuttig antwoord weggegeven! Helemaal goed.

@ATT:

Als je inderdaad het toetsenbord verwijderd dan zie je een beugeltje met daaronder je Airportcard. De antenne is makkelijk bereikbaar, die kan je al zien zitten namelijk, en dus kan je gewoon de boel even aandrukken en opnieuw testen.

Succes

Bijdrager
    ATT

Heel vreemd dus! Want bij mijn oude iBook was dit inderdaad ook zo. Bij deze echter niet!!!
    Onder het toetsenbord tref ik een metalen plaatje aan en daaronder zit enkel een intern geheugen bankje. Zie geen airport kaart of beugel. Ik weet hoe hij eruit hoort te zien. Ik heb de orginele handleiding die bij de iBook zat ook erbij gepakt en daar wordt met geen woord gesproken over het toevoegen/verwijderen van een airportkaart terwijl dit er normaal wel instaat. Volgens mij is het een laatste versie van de iBook. Zou de airportkaart nu misschien op het logicboard zitten…?

Edit: spelling

Bijdrager
    bushmills

Hier precies hetzelfde probleem!! Ik kan helemaal geen contact meer maken met draadloze netwerken.:oops:

Commentaren van: “toetsenbord eraf en even aandrukken…..” is erg behulpzaam, doch niet van toepassing! :cry:

Bij de laatste iBooks (die ik ook heb) zit de airport kaart helemaal niet meer onder het toetsenbord. Ik zoek dus ook hoe ik dit zou moeten oplossen. Op ifixit.com staan guides, maar het airport verhaal komt weer neer op “toetsenbord eraf….etc”. Toch staat er bij onderdelen dit:

http://www.ifixit.com/iBook-Parts/iBook-G4-12-Inch-1-33-GHz-or-14-Inch-1-42-GHz-Airport-Bluetooth-Board/IF183-054

Wat zou kunnen betekenen dat airport in de nieuwste iBooks op het moederbord zit samen met de bluetooth. Helaas is dit net een ‘install difficulty: difficult’. Fijn zou zijn om te weten hoe je dan die antenne zou kunnen ‘vastzetten’…..

Ik hoop dat er nog nuttige reacties gaan komen op dit probleem. Zou fijn zijn om weer draadloos te kunnen internetten!

Bijdrager
    bushmills

Hier precies hetzelfde probleem!! Ik kan helemaal geen contact meer maken met draadloze netwerken.:oops:

Commentaren van: “toetsenbord eraf en even aandrukken…..” is erg behulpzaam, doch niet van toepassing! :cry:

Bij de laatste iBooks (die ik ook heb) zit de airport kaart helemaal niet meer onder het toetsenbord. Ik zoek dus ook hoe ik dit zou moeten oplossen. Op ifixit.com staan guides, maar het airport verhaal komt weer neer op “toetsenbord eraf….etc”. Toch staat er bij onderdelen dit:

http://www.ifixit.com/iBook-Parts/iBook-G4-12-Inch-1-33-GHz-or-14-Inch-1-42-GHz-Airport-Bluetooth-Board/IF183-054

Wat zou kunnen betekenen dat airport in de nieuwste iBooks op het moederbord zit samen met de bluetooth. Helaas is dit net een ‘install difficulty: difficult’. Fijn zou zijn om te weten hoe je dan die antenne zou kunnen ‘vastzetten’…..

Ik hoop dat er nog nuttige reacties gaan komen op dit probleem. Zou fijn zijn om weer draadloos te kunnen internetten!

Bijdrager
    bushmills

http://www.ifixit.com/iBook-Parts/iBook-G4-12-Inch-1-33-GHz-or-14-Inch-1-42-GHz-Airport-Bluetooth-Board/IF183-054”

Bijdrager
    bushmills

Excuses voor de dubbele postings, ik kreeg een error en probeerde daarom nog een keer mijn bericht te posten. Blijkt dat mijn berichten wel geplaatst werden ondanks de foutmelding ……..:oops:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.