27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    JoriSsz

airport Kaart fout HELP

Beste Medemaccers,

Ik heb tot voor kort nooit problemen gehad met het draadloos printen via mijn airport express.

Ik heb een gloednieuwe mac, het enige waarvoor ik de expres gebruik is om draadloos te printen.

Dit kan al een paar weken niet meer. De airport geeft oranje led, en knippert langzaam.

Nu MOET ik echt vandaag printen en ben ik hard op zoek naar de oplossing.. Ik heb dus de airport assistent geraadpleegt en die geeft de volgende fout:

Wat moet ik doen om dit te verhelpen?

Ik heb al geprobeerd terug te gaan naar de fabrieksinstellingen door de airport los te koppelen, paperclip erin, en nogmaal de assisitent gebruikt, maar krijg keer op keer dezelfde melding..

Wie o wie kan mij helpen?

alvast bedankt voor de feedback

Bijdrager
    jabesse

Airport Utility draaien. Desnoods met het kastje via een kabel aan je Mac verbonden. Open daarin je Airport, en klik op het oranje balletje achter ‘status’. Dan vertelt-ie waarom hij oranje is.

Bijdrager
    JoriSsz

Luister.. Ik denk dat ik het gewoon anders ga doen….

Tot voorheen gebruikte ik de express enkel on draadloos te printen omdat ik dacht dat je niet tegelijk het draadloos netwerk kon verlengen en een printer op de express aansluiten. Dit moet wel kunnen volgens mij…

Volgens het boekje steek je de express in de muur met de printer erin. Ik hoef hier toch geen ethernet kabel in te doen als ik het bestaande netwerk verleng?

HOE PAK IK DIT AAN?

Ik heb nu een modem van UPC, hieron een NETGEAR rangemax..

met de airport express krijg ik de foutmelding, het airport configuratie programma vindt de express niet, en het airport hulpprogramma vindt hem ook niet…

Please help

Bijdrager
    RobinH

En als dat printen zo’n spoed heeft moet je anders maar even het printerdraadje in je Mac pluggen.:?

Bijdrager
    JoriSsz
    ”robiinhorst”

En als dat printen zo’n spoed heeft moet je anders maar even het printerdraadje in je Mac pluggen.:?

Maar ik neem aan dat je begrijpt dat iemand er flink van kan balen dat zijn apple producten NIET goed samenwerken!:D

Bijdrager
    jabesse

Wat ik niet lees in je reactie: heb je je Airport kasje via een kabel aan je Mac gehangen en dan Airport Utility gestart?

Bijdrager
    JoriSsz
    ”ja_besse”

Wat ik niet lees in je reactie: heb je je Airport kasje via een kabel aan je Mac gehangen en dan Airport Utility gestart?

Nee.. Moet ik via usb de airport verbinden met de mac, en dan utility openen?

kan ik hem dan probleemloos instellen als netwerk verlenger en draadloos printer?

Bijdrager
    JoriSsz
    ”JoriSsz”
    ”ja_besse”

Nee.. Moet ik via usb de airport verbinden met de mac, en dan utility openen?

kan ik hem dan probleemloos instellen als netwerk verlenger en draadloos printer?

Ik heb de express nu verbonden met de mac via ethernet kabel.. Ook nu wordt deze met geen van de 3 airport programmas gevonden

Bijdrager
    Misja

Het heet hier toch Hardware? Misschien is je Airport kaart naar z’n grootje. Of zit ie los.

Bijdrager
    JoriSsz
    ”Misja”

Het heet hier toch Hardware? Misschien is je Airport kaart naar z’n grootje. Of zit ie los.

Lijkt mij dat als mijn airport kaat kapot is, ik nu ook niet draadloos kon internetten…

Bijdrager
    Misja
    ”JoriSsz”
    ”Misja”

Lijkt mij dat als mijn airport kaat kapot is, ik nu ook niet draadloos kon internetten…

:sealed:

Bijdrager
    JoriSsz

Please help? Ik krijg mijn mac met geen enkel mogelijkheid de express te herkennen…

Bijdrager
    jabesse

Zelfs met netwerktouwtje geen verbinding? Tijd voor een reset: http://support.apple.com/kb/HT1450

Als dat niet werkt, raad ik aan om met de Airport Express (en je garantiebewijs) terug te gaan naar de winkel.

Bijdrager
    Hansi2124
    ”JoriSsz”

Beste Medemaccers,

Ik heb tot voor kort nooit problemen gehad met het draadloos printen via mijn airport express.

Ik heb een gloednieuwe mac, het enige waarvoor ik de expres gebruik is om draadloos te printen.

Dit kan al een paar weken niet meer. De airport geeft oranje led, en knippert langzaam.

Heb je met de nieuwe Mac ook nog kunnen printen, of sinds dat je die Mac hebt is het nog niet gelukt? Misschien dat je je Mac nog moet configureren dan?

Bijdrager
    JoriSsz

Ik heb het airport hulp programma eindelijk zover dat hij hem vindt … Maar hoe krijg ik hem nu zover dat hij het bestaande draadloze netwerk verlengt, en tevens dradloos kan printen?:D

Wanneer ik dus de assistent wil gaan gebruiken moet ik eerst dit fixen.. maar waar kan ik dit vinden?

(stap voor stap kom ik verder mijn dank ik groot!

Bijdrager
    Hansi2124

Dat staat dan weer in het boekje. Wij kunnen het hier typen, maar beter en sneller is het om het boekje goed te lezen….

Bijdrager
    JoriSsz
    ”Hansi2124″

Dat staat dan weer in het boekje. Wij kunnen het hier typen, maar beter en sneller is het om het boekje goed te lezen….

Beste hans.. Dit kan ik dus niet in het boekje vinden… Ik zou het erg op prijs stellen als jij het mij en andere lezers het verteld.

Aangezien dit verder niet in het forum beschreven staat, hoeft het de volgende keer dus niet meer :D

Bedankt hans

Bijdrager
    Hansi2124

Als je in het Airport conf. programma bent kan je bovenin het menu bij Help kiezen voor Airport conf. Help. Als je dit doet, komt er een venster tevoorschijn en aan de rechterkant hiervan zie je o.a. staan: Het bereik van uw draadloze netwerk uitbreiden. Klik hierop en je krijgt alle info…. Ik wil je best helpen, maar kan je weinig meer vertellen dan wat daar staat :innocent:

Bijdrager
    JoriSsz
    ”Hansi2124″

Als je in het Airport conf. programma bent kan je bovenin het menu bij Help kiezen voor Airport conf. Help. Als je dit doet, komt er een venster tevoorschijn en aan de rechterkant hiervan zie je o.a. staan: Het bereik van uw draadloze netwerk uitbreiden. Klik hierop en je krijgt alle info…. Ik wil je best helpen, maar kan je weinig meer vertellen dan wat daar staat :innocent:

Ja.. En in dat programma vindt mijn mac de express dus niet.. Terwijl het lampje groen band

maar toch bedankt

Bijdrager
    Hansi2124
    ”JoriSsz”

Ik heb het airport hulp programma eindelijk zover dat hij hem vindt .

Dan begrijp ik niet goed wat je hier nou mee bedoelt. Airport vindt de printer wel maar het programma ziet de Airport niet?
    ……
    Tijd voor een reset (blz. 32, 33). Daarna gaan we weer verder.

Bijdrager
    JoriSsz
    ”Hansi2124″
    ”JoriSsz”

Ik heb het airport hulp programma eindelijk zover dat hij hem vindt .

Dan begrijp ik niet goed wat je hier nou mee bedoelt. Airport vindt de printer wel maar het programma ziet de Airport niet?
    ……
    Tijd voor een reset (blz. 32, 33). Daarna gaan we weer verder.

Thnx.. maar vandaag hou ik het voor gezien..

Bijdrager
    Hansi2124

Ok. Maar vergeet voordat je verder gaat morgen in ieder geval niet om de AE aan je modem te koppelen middels een ethernetkabel en je printer (zet die maar aan voor de zekerheid) ook aan te sluiten op je AE.

Bijdrager
    RobinH
    ”JoriSsz”
    ”robiinhorst”

Maar ik neem aan dat je begrijpt dat iemand er flink van kan balen dat zijn apple producten NIET goed samenwerken!:D

Ja tuurlijk begrijp ik dat!:wink: Ik dacht alleen als dat printen echt zo’n haast heeft kan je hem misschien beter (heel even, Totdat de airport express het weer doet) aan je Mac sluiten….:?

Bijdrager
    JoriSsz
    ”Hansi2124″

Ok. Maar vergeet voordat je verder gaat morgen in ieder geval niet om de AE aan je modem te koppelen middels een ethernetkabel en je printer (zet die maar aan voor de zekerheid) ook aan te sluiten op je AE.

Maar hans, kan ik hem dan niet beter aansluiten op mijn NETGEAr Rangemac router? Omdat ik wil dat hij dat signaal gaat versterken?

Dit heb ik dus gedaan. alles werkt dan ook.. maar wanneer ik daarna via ae config programma het netwerk probeer te verkengen zegt die dit:

Ik kan GEEN draadloos apple apparaat selecteren! Ik kan alleen op ga door drukken.. dan kan ik weer van voor af aan beginnen

Bijdrager
    Hansi2124
    ”JoriSsz”
    ”Hansi2124″

Maar hans, kan ik hem dan niet beter aansluiten op mijn NETGEAr Rangemac router? Omdat ik wil dat hij dat signaal gaat versterken?

Ik ging ervan uit dat je modem en router 1 apparaat was. Volgens mij (maar ik kan het in de praktijk niet testen….) moet je je AE aan je modem koppelen en dan via handmatige config. WDS opzetten. Als het goed is komt dan je al werkende draadloos basisstation in de lijst.
    Het kan ook zijn dat jouw al werkende draadloos apparaat niet compatible is met de Airport Express. In dat geval zou je eerst een Airport extreme aan je modem moeten koppelen en daaraan weer je Airport Express.
    Misschien weet iemand anders nog een oplossing?
    Moeilijk om het hiervandaan allemaal zo te zeggen, maar probeer eens wat uit.

Bijdrager
    JoriSsz

In ieder eval bedankt voor de info…. Ik ben nu al bijna 2 dagen bezig.. das voor mij de max!

Ik stel hem wel enkel in als draadloze printer.. Dit moet me wel lukken.

Thanx 4 alle feedback!

Bijdrager
    Hansi2124

Ok. Succes.

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.