3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Masto

Airport, ip-adressen toewijzen en teruginstellen?

Ik heb vrijwel het hele forum doorzocht, ben een eind gekomen, maar heb nog een los endje…

De situatie is als volgt. In het bedrijfspand waar wij tijdelijk werken is de hele internetverbinding veranderd. Ik moet nu ons airport extreme basestation aan de router van een bestaand netwerk hangen (was voorheen rechtstreeks aan een modem). Ons netwerkje moet dus acuut opnieuw worden ingesteld.

Ik weet inmiddels dat ik handmatig een ip-adres-range moet opgeven en voor de 4 mac’s (IB’s en PB’s) die draadloos van de airport gebruik maken, een individueel IP-adres moet instellen (hoe dat werkt ga ik morgen proberen..)

Vraag is of de individuele mac, wanneer die inlogt op bv de airport thuis, weer ‘gewoon’ van die airport gebruikt maakt, of dat het IP-adres weer moet worden ingesteld of gewijzigd.

En o ja, sluit ik die kabel uit de router nou aan op de lan of wan-poort van de airport (ik raak wat in verwarring van al die info in dit forum)

Bijdrager
    macpro
    ”Masto”

Vraag is of de individuele mac, wanneer die inlogt op bv de airport thuis, weer ‘gewoon’ van die airport gebruikt maakt, of dat het IP-adres weer moet worden ingesteld of gewijzigd.

En o ja, sluit ik die kabel uit de router nou aan op de lan of wan-poort van de airport (ik raak wat in verwarring van al die info in dit forum)

Je kunt op de Mac meerdere netwerk locaties definiĆ«ren. Dus die individuele Mac krijgt een locatie “op werk” en een locatie “thuis”. In beide locaties leg je de juiste instellingen vast en als je op de andere plek aankomt hoef je in het Apple menu alleen maar het submenu Location te openen om te zeggen waar je bent.

De kabel uit de router moet je op de WAN poort van de Airport aansluiten.

Bijdrager
    Masto

Macpro bedankt. Begrijp nu plots waar dat ‘locatie’ in het apple-menu voor is! Ga er morgen mee aan de gang.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.