11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Freerk

airport instellen op adsl modem (gehackt)

Als ik in de basestation configuratie ben en dan ‘toon alle instellingen’ tabblad: internet.

Staat er :
    Verbind via: Ethernet
    configureer: via DHCP
    IP-adres: 10.0.0.1
    subnetmasker: 255.0.0.0
    routeradres: 10.0.0.138

DNS-servers: 195.121.1.34
    195.121.1.1.66
    domeinnaam: lan

ID DHCP client: niks

Wie kan mij helpen waarom de internet verbinding niet werkt. Als ik hem rechtsstreeks aansluit op mijn powerbook of imac is alles goed.

Bijdrager
    Zodiack

Welke Airport heb jij?
    Ik heb de grijze en ben met regelmaat al een week bezig en krijg ‘m ook niet aan de gang.
    Er schijnt verschil te zitten tussen de oude witte en de oude grijze, v.w.b. het configureren.
    b.t.w. ik heb ook adsl

Bijdrager
    Freerk

ik heb de nieuwe extreme. Maar het lukt mij niet.

Bijdrager
    Zodiack

Het schijnt dat je de instellingen van je ethernetmodem in netwerkinstellingen moet overzetten in je airport en dan je mac naar je airport moet laten zoeken. (zo ong., het is nogal een lang verhaal en ik ben er ook nog niet helemaal achter)

Bijdrager
    PeterMeeuwsen

Welke instellingen heb je in je eigen netwerkinstellingen staan? En wat heb je ingevuld bij netwerk in airport admin utility (DHCP/NAT), en in de DHCP-configuratie van je modem?

Moderator
    Adriaan Mol
    ”Freerk”

Verbind via: Ethernet
    configureer: via DHCP
    IP-adres: 10.0.0.1
    subnetmasker: 255.0.0.0
    routeradres: 10.0.0.138

DNS-servers: 195.121.1.34
    195.121.1.1.66
    domeinnaam: lan

ID DHCP client: niks

Wie kan mij helpen waarom de internet verbinding niet werkt. Als ik hem rechtsstreeks aansluit op mijn powerbook of imac is alles goed.

Ziet er goed uit, ik neem aan als je de ‘m regstreeks via je PowerBook aansluit dat je ook DHCP hebt ingesteld. Nu zien ik overigens wel de twee DNS servers “195.121.1.34” en “195.121.1.1.66”. De eerste is goed (die is namelijk van WXS), maar die tweede klopt volgens mij niks van. Misschien is dat het probleem.

Daarnaast moet je met de computers die een Airport kaart hebben naar “Internet Connect” gaan om te kijken of deze wel op Airport staan.

We horen ’t wel.

Bijdrager
    PeterMeeuwsen

Ik denk dat dat een typefoutje is… zal wel 195.121.1.66 zijn (tweede dns als je planet internet gebruikt)

Bijdrager
    Freerk

Was een typ foutje.
    Ik heb de internet verbinding op airport staan (anders krijg je ook geen verbinding).

Ik heb nu een ping gedaan naar mijn basisstation, die is goed. Maar als ik ping naar mijn alcatel modem gebeurt er niks. Ik vermoed dus dat de basisstation en de modem niet goed zijn aangesloten (geconfigureerd).

Maar ik weet niet wat. Als ik de hulpprogramma van Airport gebruik worden keurig alle instellingen gezonden naar de basisstation. En dan krijg ik gewoon te zien wat ik hierboven het neergezet.

Moet er trouwens in mijn systeemvoorkeuren nog iets veranderd worden? Airport staat nu op DHCP.

Ik dacht dat ik in een kwartiertje klaat zou zijn. :cry:

En als ik internet draaiende heb dan moet ik nog kunnen filesharen ook :?

Nog even een aanvulling: in mijn modem staat DHCP ook op auto.

Misschien een gekke vraag maar zou het helpen als ik mijn modem reset en dan via pptp in ga loggen. Want zou het niet zo zijn dat ik nu een router op een router heb. (modem en basisstation)

Bijdrager
    Freerk

Ben er al uit. heb Apple gebeld. Tjonge ik ben er trots op om een Apple te hebben. Ze hebben mij compleet geholpen.:D
    Perfect.

Bijdrager
    PeterH

Het zou kunnen zijn dat er ergens een conflict is met de dhcp servers. Je hebt er nu dus 2.

Maar ik zie dat je er al uit bent ;). We willen natuurlijk wel even weten wat nu de oplossing is geweest.

Peter

Bijdrager
    Freerk

We hebben handmatig andere ip-adressen ingevoerd. Volgens apple had de ADSL modem de overhand tot de basisstation. Als je de basisstation instelde op een bepaald ip-adres, nam de computer toch de ADSL modem over.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.