11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    toete

Airport in router mode werkt af en toe als bridge

Ik heb een Cisco van Ziggo die in bridge modus is gezet.
    Daarachter zit een via een dtp-kabel een Airport express die als DHCP en NAT staat ingesteld en adressen uitgeeft in de 10.0.2.x reeks

Wanneer een wireless apparaat (iPhone, iMac) uit sluimer mode gehaald wordt, heeft het wel wifi, maar is het niet verbonden met het WAN! Het blijkt een IP adres gekregen hebben van de DHCP server van Ziggo, 192.168.192.x

Wanneer ik op het apparaat bij instellingen het WiFi uitzet en na een paar tellen weer aanzet, krijgt het apparaat wel een IP adres van de Airport.

Ik heb in de Airport de DHCP-lease op 4 uur staan.

Bijdrager
    fred44nl
    toete op 25 mei 2016

Het blijkt een IP adres gekregen hebben van de DHCP server van Ziggo, 192.168.192.x

192.168.x.x zijn lokale ip-adressen.
    dus als een device dat krijgt van het Ziggo modem, dan staat dat modem kennelijk niet in bridge mode.

maak es een plaatje, zoals hier onder staat.
    die extra info krijg je door op de AE te klikken.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 4 maanden geleden door  fred44nl.

Bijdrager
    Joffry

Bel even met Ziggo en laat het modem in de bridge modus zetten.

Bijdrager
    THX-1138

Ik zou zorgen dat er een UTP-kabel zit tussen de AE en TC….

Bijdrager
    toete

Dank voor jullie reacties!

Het Ziggo modus is al een tijd geleden door Ziggo in bridge modus gezet, of bedoelde je Joffry, om Ziggo te bellen om hem eerst uit bridge modus te zetten en er dan weer in?

Goed opgemerkt Fred44nl! Het nummer 192.168.192.x komt dus waarschijnlijk niet van Ziggo. Kan het zijn dat het apparaat dat aan zichzelf toekent?

Bijdrager
    toete

Overigens staat Tilkair wel in bridge modus en verbonden met ftp kabel.

Wat bedoel je met TC… THX-1138?

Bijdrager
    fred44nl

de AE staat ingesteld als router en het Ziggo modem staat inderdaad in bridge.
    dat kun je zien aan het IP-adres 94.214.249.45 en het LAN-IP-adres 10.0.2.1

als een apparaat helemaal geen ip-adres kan krijgen, dan neemt het een zelf-toegekend adres en dat begint met 169.

kan het zijn dat 192.168.192.x van de buren is ??
    dat kun je zien aan de naam van het draadloze netwerk – SSID

Bijdrager
    toete

Mijn telefoon denkt dat het CC1329441-A is, zo heb ik het netwerk op de Airport genoemd.

De telefoon heeft als IP adres 192.168.192.50 gekregen
    De telefoon geeft aan dat de router 192.168.192.1 is, wat ook het IP adres dat de telefoon heeft als DNS server.
    Het zoekdomein is ‘net’

Zou het kunnen zijn dat het Ziggo modus dat weliswaar in bridge modus staat toch nog stiekem IP adressen uitgeeft? Voordat het in bridge modus stond was de netwerknaam óók CC1329441-A, alhoewel de IP reeks 192.168.178.x was naar ik me meen te herinneren.

Ik begrijp er niks van!

Ik heb al wel een work-around voor de Atv gevonden: op de Airport een IP adres reserveren op grond van het mac adres en een henadmatig IP adres op de Atv instellen.

Bijdrager
    fred44nl

ik denk niet dat er bij zoekdomein iets zou moeten staan.
    bij mij staat er in ieder geval niets.

andere vraag: Heb je een Ziggo Horizon Box ??
    die werkt nml. standaard op 192.168.192.x

https://community.ziggo.nl/horizon-mediabox-beeld-geluid-54/zet-de-wifi-de-horizon-mediabox-uit-2927

Bijdrager
    toete

Ik heb inderdaad zo’n box! En daar zitten ook een heel stel RJ45 gaten in. Gak ik uitzoeken. Alvast bedankt!

Bijdrager
    toete

Nog maal dank je wel fred44nl!

Vandaag met een kabel op de Horizon de 2 WiFi’s uit gezet en de SMTP uitgezet.

Ik heb ook nog geprobeerd om de Horizon in mijn netwerk op te nemen, maar daar heeft Horizon tot nu toe niet zoveel zin in, kennelijk ligt er een stevige navelstreng naar de Ziggo server. Wellicht is rtfm ook een idee, zal wel ergens op internet te vinden zijn.

Groeten van Sjoerd

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.