8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    benbelgica

Airport iMac herkent netwerk, desondanks geen internet !

Allen,

Sinds 3 dagen is het onmogelijk om op internet te geraken via de Airport van mijn iMac. Ik gebruik de Airport om in te loggen op de wireless router van mijn ISP. Van 1 uur op het andere lukte dit niet meer. Ik kan perfect op mijn wifi via iPhone of PC, dus aan mijn internet provider kan het niet liggen.

Network diagnostics toont:
    (groen) Airport
    (groen) Airport Settings
    (groen) Network Settings
    (rood) ISP – failed
    (rood) Internet – failed
    (rood) Server – failed

Router heb ik al meermaals gereset. Ik gebruik DHCP, heb lease al enkele keren gerenewed zonder resulaat. Apple Help weet het ook niet. Ze hebben me test account laten aanmaken (om terug op basis van standaardinstellingen te laten inloggen), maar ook dat zonder resultaat.
    Ik heb mijn updates gecontroleerd, maar de laatste update van de airport is al een tijdje geleden dus kan de oorzaak niet zijn van switch 3 dagen terug.
    Het enige wat nu wel nog lukt is de kabel erin te steken (ethernet).
    Via google vind ik mensen met gelijkaardige problemen, maar zonder echte oplossing.

Kan iemand me helpen ?

Mvg,

Ben

Bijdrager
    Goodheart

Via Netwerkvoorkeuren->Geavanceerd kun je het lijstje bekende netwerken zien. Het wil wel eens helpen om je eigen netwerk daaruit te halen d.m.v. het minnetje onder de lijst, en dan opnieuw te laten zoeken.

Bijdrager
    benbelgica

Been there, done that. Helpt niet …

Bijdrager
    Toine van rijthoven

Bij mij worden updates voor de router gepushed door mijn isp. Is zoiets dergelijks misschien gebeurd en zijn daarbij instellingen veranderd in je router?
    Kun je overigens wel draadloos met je iMac verbinding maken met je router of lukt ook dat niet meer (is mij niet helemaal duidelijk of je niet op internet kunt of helemaal geen draadloze verbinding kunt maken)?

Bijdrager
    benbelgica

Dat van die updates lijkt een mogelijke verklaring, maar ik vind het wel raar dat enkel de iMac tegenpruttelt. Ik kan wel perfect met PC en iPhone mijn wifi gebruiken. Die passen zich wel aan ?

Volgens mijn iMac airport heb ik perfect verbinding met mijn draadloos netwerk, maar ik kan niet op internet. Als ik de kabel in mijn iMac steek, heb ik wel internet …

Bijdrager
    MacAanZee

Ik heb het zelfde gehad. Eindeloos gezeur! Bij mij hielp het tenslotte om een ander kanaal te gebruiken op de Airport.

Bijdrager
    benbelgica

Op je airport ? Hoe doe je dat ? Of bedoel je router provider ?

Bijdrager
    benbelgica

OK, ik heb eens zitten zoeken hoe ik op een ander kanaal van mijn router geraak. Ik heb trouwens via de system profiler ontdekt dat ik op kanaal 10 zit, wat me geen standaard kanaal lijkt te zijn (1 of 6).

Ik heb een standaard router van telenet, nl. DLINK DWL-G700AP.

The default IP address is 192.168.0.50 with a subnet mask of 255.255.255.0.

Nu indien ik naar dit adres probeer te gaan, krijg ik de foutmelding

Safari can’t open the page “http://192.168.0.50/” because the server where this page is located isn’t responding.

Zegt dit iets ? Of zit ik op het verkeerde spoor te zoeken !?

Mvg,

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.