5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Sylvester

Airport ID : hoe werkt dat met een PC laptop ?

Ik heb onze Airport express extra beveiligd met de toegangscontrole van de Airport ID’s van alle Macs.

Misschien een domme vraag, maar hoe zit dat met een PC laptop?
    Er zit een wireless kaart in, en deze is in orde. Even getest op het netwerk van de buurman (deze heeft als netwerknaam ‘default’, dat zegt genoeg, dus niks beveiligd). Op zijn netwerk werkt de verbinding prima.
    Nu zou ik hem willen verbinden met mijn Airport express. Maar ik zou dan de Airport ID moeten ingeven. Heeft een PC laptop ook zoiets? Is dat een MAC-adres?
    Zo ja, waar vind ik dat in de PC.
    Hopelijk weet hier iemand toch ‘iets’ van PC’s af. Ik alleszins niet zoveel.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    passenger

MAC-adres invoeren in de lijst van toegestane apparaten.

Bijdrager
    Oppie

Inderdaad, Apple geeft vreemd genoeg een andere naam aan MAC adres, en noemt het AirPort-ID.

Op Windows o.a. als volgt te vinden: als je het ‘Eigenschappen’ scherm van de draadloze kaart opent, en op de hardware naam (eerste regel) een mouse-over doet (even laten rusten daar), dan verschijnt in het gele pop-up veld het MAC adres.

Bijdrager
    Sylvester
    ”passenger”

MAC-adres invoeren in de lijst van toegestane apparaten.

Ik was misschien niet zo duidelijk, maar dat wist ik al.
    Het probleem was veeleer het vinden van het MAC adres in de Windows PC .
    De uitleg van Oppie helpt.
    Je kan het blijkbaar ook vinden in het dos-venster en dan ipconfig/all intypen.
    Daar vind je ook het MAC adres van de wireless kaart.

Allemaal bedankt.

Bijdrager
    hackie

het is allemaal niet zo moeilijk!

bij een goede draadloze netwerkkaart is het ook nog zonder extra toegevoegde software mogelijk dit mac adres aan te passen! in unix/linux gaat dat sowieso al 8) op die manier kun je toch op het netwerk komen zonder dat je toegevoegd bent in de airport id lijst :)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.