5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    archer

airport goed?

ello iedereen ik heb pas een ibook voor school gekocht. Maar thuis heb ik nog een pc staan ik zou natuurlijk graag kunnen internetten op men ibook en men pc. Is een airportbase een goed idee hier voor en wat zou me dat ongeveer gaan kosten? Ik vraag het hier omdat ik eilijk nog niet veel van mac ken en miss hier de beste plaats is.
    oja ik heb boven ook nog een oude pc staan waar men pa ook graag zo kunne internete gaat dat samen pc en mac op airport?

Bijdrager
    Paine

Ik zou geen Airport kopen maar een simpel wireless routertje. Die zijn veel goedkoper over het algemeen. Ik heb zelf de Linksys WRT54G en die bevalt me heel goed i.c.m. me iBook.

Bijdrager
    archer

aah:) en euhm kan ik den teglijk op inet met men mac iboko en de pc ? en wat kost dat ongeveer?

Bijdrager
    Paine

Uiteraard. Er zit meestal een kleine switch in de router van 4 poorten en dan kan je met het iBook wireless internetten. Allemaal tegelijkertijd. Mijne kostte destijds 150 euri maar dit is wel een 54MBit versie, eigenlijk nutteloos voor het iBook omdat die maar 11MBit ondersteund. Maar ik denk dat zo zelfs voor onder de 100 euri over de toonbank gaan tegenwoordig.

Heb het gelijk ff opgezocht, mijn router kost nu rond de 120 euri en voor 95 euri heb je een 11MBit versie.

Bijdrager
    archer

k bedankt en heb ik dan ook een bepaalde kaart nodig om draadloos te kunne surfen (moet ze dan oo nog appart gekocht worden?)? en is er ook een mogelijkheid om gewoon een utp kabeltje aan te sluite voor de pc?

sry voor al de vragen he ik ken er niet zoveel van:)

edit: kan je me die site ook een kertje gevenwaar je die prijzen hebt gevonde

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.